رهبر انصارالله یمن: بی‌احترامی به قرآن مجاز اما رسوایی جنایات صهیونیست‌ها ممنوع است!

رهبر انصارالله یمن: بی‌احترامی به قرآن مجاز اما رسوایی جنایات صهیونیست‌ها ممنوع است!
سه شنبه 13 تير 1402 - 22:56

رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی، از منفعل بودن جهان اسلام نسبت به سوزاندن قرآن کریم در سوئد و جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین انتقاد کرد.

العالم - یمن

به گزارش المسیره، عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن در سخنانی به هتک حرمت قرآن در سوئد واکنش نشان داد و سوزاندن چندباره قرآن کریم در این کشور را اقدامی سازمان‌یافته و برنامه‌ریزی شده دانست که در پس آن لابی‌های صهیونیستی حضور دارند.

الحوثی گفت که در غرب اجازه بی‌احترامی به خداوند، پیامبران و کتاب‌های آسمانی را می‌دهند؛ اما از رسوایی جنایات صهیونیست‌ها جلوگیری می‌کنند؛ این موضوع، نفوذ لابی صهیونیستی در غرب را نشان می‌دهد.

رهبر انصارالله یمن، سطح واکنش‌های جهان اسلام را مسئولیت‌پذیرانه ندانست و افزود: جنایت سوزاندن قرآن کریم، باید خشم تمامی مسلمانان را برانگیزد. کمترین موضع‌گیری نسبت به این جنایت، قطع روابط دیپلماتیک و تحریم اقتصادی سوئد است.

الحوثی ادامه داد: در صورت قطع روابط دیپلماتیک با سوئد و تحریم اقتصادی این کشور از سوی کشورهای اسلامی، سوئد تحت تأثیر قرار می‌گرفت و این اقدام برای دیگر کشورها نیز درس عبرتی می‌شد.

وی درباره واکنش مسلمانان نسبت به هتک حرمت به قرآن کریم گفت: ملت‌های اسلامی می‌توانند از طریق شبکه‌های مجازی، راهپیمایی و تحریم اقتصادی خشم خود را نمایان کنند.

الحوثی در ادامه سخنان خود با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان اعلام کرد: دشمن ما، یعنی اسرائیل، از زمان ایجاد در اراضی فلسطین، همچون باندهای جنایتکار، هر روزه ملت فلسطین را مورد تعرض قرار داده است.

وی ادامه داد: موضع‌گیری‌های کشورهای عربی در سطح مسئولیت آنان در قبال ستم‌هایی که در حق فلسطینیان روا داشته می‌شود، نبوده است.

رهبر انصارالله یمن با اشاره به روابط موجود میان کشورهای عربی افزود: قطع روابط و واکنش‌های قاطعانه و تند در میان کشورهای عربی نسبت به یکدیگر دیده می‌شود، اما شاهد این دست اقدامات در قبال دشمن صهیونیستی و کسانی که به مقدسات ما بی‌احترامی می‌کنند نیستیم.

الحوثی گفت: مسئولیت بزرگی در قبال رخ‌دادهای فلسطین بر دوش امت اسلام است؛ اما در این میان برخی کشورها، به تأمین مالی بخش‌هایی می‌پردازند که از تجاوزهای دشمن به ملت فلسطین پشتیبانی می‌کند.

رهبر انصارالله یمن با ابراز امیدواری نسبت به تقویت هماهنگی و همکاری در میان کشورهای محور مقاومت در قبال فلسطین افزود: ما بر موضع پایدار و اصولی خود در خصوص مسئله فلسطین تأکید می‌کنیم.

الحوثی با تجلیل از تلاش‌ها و جان‌فشانی‌های ملت فلسطین در جنین، کرانه باختری و غزه افزود: این جان‌فشانی‌ها به ثمر خواهد نشست. وظیفه همه ما این است که به هر شکل از ملت فلسطین حمایت کنیم.

پربیننده ترین خبرها