تظاهرات گسترده در یمن برای اعلام همبستگی با فلسطینیان

سه شنبه 13 تير 1402 - 16:22

هزاران نفر از مردم یمن امروز سه‌شنبه در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در صنعاء تظاهرات کرده‌اند.

العالم - یمن

یمنی‌ها با سر دادن شعارهایی، تجاوزات صهیونیست‌ها در شهر و اردوگاه جنین را محکوم کرده و پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

در بیانیه تظاهرات‌ همبستگی ملت یمن با فلسطینیان در صنعاء آمده است: ما شرکت کنندگان در این تظاهرات، حملات جنایت آمیز علیه جنین را محکوم می‌کنیم و اسرائیل این جنایات را بدون حمایت آمریکا انجام نمی‌دهد.

این بیانیه می‌افزاید: ما تأکید می‌کنیم که رژیم اسرائیل این بار هم پشیمیان خواهد شد همانطوری که در گذشته پیشیمان شد. ما از واکنش قهرمانانه رزمندگان مقاومت فلسطینان تمجید می‌کنیم.

در ادامه بیانیه آمده است: ما بر آمادگی کامل خود برای مشارکت در مقابله با دشمن اسرائیلی و آزادی سرزمین مقدس فلسطین تأکید می‌کنیم.

بامداد دوشنبه پهپادهای رژیم صهیونیستی به خانه‌های شهروندان فلسطینی و مساجد در شهر جنین و اردوگاه این شهر حمله کردند.

همچنین نظامیان صهیونیست از چند محور به این شهر یورش بردند که با مقاومت شدید مبارزان فلسطینی مواجه شدند.

در نتیجه جنایت امروز نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شهر و اردوگاه جنین، ۱۱ نفر از فلسطینیان به شهادت رسیده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شده‌اند.

حمله وحشیانه روز دوشنبه رژیم صهیونیستی به جنین با واکنش شدید نهادها و کشورهای اسلامی و عربی روبه‌رو شده و این کشورها جنایت آفرینی رژیم آپارتاید را نقض آشکار قوانین بین المللی دانسته و بر لزوم مقابله جامعه بین المللی با آن تاکید کرده‌اند.

در واکنش به جنایات صهیونیست‌ها در جنین، یک فلسطینی امروز در یک عملیات استشهادی در قلب تل آویو،۱۰ صهیونیست را زخمی کرد که حال چهار نفر از آنها وخیم است.

این تعداد از صهیونیست‌ها در جریان زیر گرفته شدن با خودرو و تیراندازی زخمی شده‌اند و مجری عملیات به شهادت رسیده است.

پربیننده ترین خبرها