تاکید بر اهمیت دیپلماسی فرهنگی در گسترش روابط بین الملل

جمعه 16 تير 1402 - 14:42

مشاور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت که هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو پایتخت روسیه نشان دهنده عزم و تصمیم دو کشور برای توسعه روابط در زمینه های مختلف به ویژه دیپلماسی فرهنگی است.

العالم - ایران

حنیف غفاری در این باره گفت : روابط مبتنی بر اصل فرهنگ روابطی است که از نظر اقتصادی و امنیتی ثبات بیشتری دارد.

وی افزود: سیاست خارجه بدون توجه به مسائل فرهنگی معنایی ندارد و باید به فرهنگ دیپلماتیک در روابط بین الملل توجه کرد.

غفاری اظهار داشت: رابطه فرهنگ و روابط اسلامی به عنوان مرکز دیپلماسی فرهنگی ایران از جایگاهی بسیار مهم در تحقق این هدف برخوردار است و این رویکرد در آینده هم ادامه خواهد داشت.

فعالیت های هفته فرهنگی ایران در روسیه چند روز پیش با حضور «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ ایران و «اولگا لیوبیموا» همتای روس وی آغاز شد.

فعالیت های هفته فرهنگی ایران در شهرهای مسکو و سن پترزبورگ برگزار شد و این برنامه ها متشکل از بخش های مختلف و متنوع از جمله نمایشگاه های هنرهای سنتی و فرش ایران و برنامه های مشترک موسیقی سنتی ملی و نیز نمایش فیلم های سینمایی و انیمیشن بود.

دراین رویداد هنرمندانی در رشته های نقاشی ، تذهیب، معرق، خاتم، قلم زنی، قلم زنی با فیروزه، منبت چرم، جواهرسازی، لباس های سنتی، سفال، سرامیک، عکاسی، مجسمه سازی، قالی بافی، گلیم و خوشنویسی حضور دارند.

همچنین نمایشگاه ویژه فرش ایرانی نیز با حضور معتبرترین برندهای ملی و همچنین نمایشگاه دیگری در زمینه صنایع و هنرهای خلاق با نمایش بازی های رایانه ای و پازل های سه بعدی برگزار می شود.

گفتنی است فعالیت های هفته فرهنگی ایران در روسیه تا نهم ژوئیه (۱۸ تیرماه) ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها