گزارش العالم از بازدید هیات اروپایی از اردوگاه جنین پس از حملات رژیم صهیونیستی

شنبه 17 تير 1402 - 19:55

فلسطینیان به دیدن هیأت های اروپایی در اردوگاه جنین عادت کرده اند، این اولین بار نیست که هیئتی از اتحادیه اروپا پس از تخریب آن به دنبال حملات جنایتکارانه ارتش صهیونیستی از این اردوگاه بازدید می کند.

العالم – فلسطین

به گزارش خبرنگار العالم در فلسطین اشغالی، این هیئت که به دعوت سازمان ملل از خانه ها، مدارس و خیابان ها بازدید کرد، گفت که آن چه در اینجا روی داده است، هجومی شوک آور و نقض حقوق بین الملل است.

سازمان ملل متحد به نوبه خود از کشورهای عضو خواست تا کمک های نقدی خود را به فلسطینی ها افزایش دهند.

اتحادیه اروپا اعلام کرده که از اردوگاه جنین حمایت می کند اما اهالی آن می دانند که این حملات از سوی ارتش صهیونیستی تکرار خواهد شد.

خبرنگار شبکه خبری العالم گزارش داد: با شنیده شدن صدای آژیر خطر در اردوگاه جنین، بازدید هیات اروپایی از اردوگاه تمام شد، البته آنها گفتند که ویرانی های ناشی از حمله "اسرائیل" را بازسازی می کنند، اما واقعیت آن است که صدای آژیر خطر همچنان به گوش می رسد و ارتش صهیونیستی تاکید کرده که عملیاتش ادامه دارد.

به دنبال حملات همه جانبه زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی که از روز دوشنبه (12 تیر ماه 1402) آغاز شد، منابع محلی بامداد چهارشنبه (14 تیر ماه) از عقب نشینی نظامیان صهیونیست از جنین خبردادند. این عقب نشینی درحالی پس از دو روز هجوم به جنین صورت گرفت که نظامیان صهیونیست در برابر نیروهای مقاومت نتوانستند به اهداف خود دست یابند و متحمل خسارات نظامی و تلفات شدند.

رژیم صهیونیستی در این تجاوز که با هدف از بین بردن مقر فرماندهی گروه‌های مقاومت فلسطینی و تخریب کارگاه‌های تولید موشک و سلاح در این اردوگاه آغاز شد، ۱۲ فلسطینی را شهید، ۱۲۰ نفر را اسیر و ۱۰۰ نفر دیگر را زخمی کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی در این حملات جنایتکارانه و ضد بشری، ده‌ها خانه به طول ۹ کیلومتر، لوله‌های آب شرب و فاضلاب‌ها را در جنین ویران کرد.

پربیننده ترین خبرها