برگزاری تظاهرات اعتراضی در فلسطین اشغالی برای بیست و هفتمین هفته متوالی

برگزاری تظاهرات اعتراضی در فلسطین اشغالی برای بیست و هفتمین هفته متوالی
شنبه 17 تير 1402 - 22:25

شهرهای مختلف فلسطین اشغالی برای بیست و هفتمین هفته متوالی بار دیگر شاهد برگزاری تظاهرات در اعتراض به لایحه تغییرات قضایی است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش رسانه‌های فلسطینی، معترضان به لایحه تغییرات قضایی شامگاه شنبه در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی فلسطین به خیابان‌ها آمدند.

معترضان صهیونیست اعلام کرده‌اند که برای برگزاری بزرگترین راهپیمایی اعتراضی علیه «لایحه تغییرات قضائی» در روز سه‌شنبه آماده می‌شوند و در صورتی که قرائت اول این لایحه که آنها آن را «توقف عقلانیت» می‌نامند روز دوشنبه در کنست رژیم صهیونیستی تصویب شود، این راهپیمایی بزرگ روز سه‌شنبه برگزار می‌شود.

رهبران اعتراضات اعلام کرده‌اند که این اعتراضات با تعداد بیشتری از معترضان در ۱۵۰ نقطه سرزمین‌های اشغالی امروز برگزار می‌شود.

راهپیمایی اعتراضی در تل آویو نیز از میدان «هابیما» در ساعت ۷ عصر امروز شنبه آغاز شده است.

رهبران اعتراضات با اشاره به تصویب قرائت اول لایحه تغییرات قضائی در روز دوشنبه، در فراخوان‌های خود اعلام کردند که فقط چند ساعت تا برداشته شدن اولین گام به سمت دیکتاتوری فاصله است.

در فراخوان معترضان همچنین با اشاره به تصویب احتمالی قرائت اول لایحه تغییرات قضائی در روز دوشنبه، خواستار شرکت در تظاهرات گسترده تری در روز سه‌شنبه شده‌اند.

رهبران اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی همچنین از پیمانکاران خواستند تا به کارگران برای شرکت در بزرگترین راهپیمایی اعتراضی تاریخ رژیم صهیونیستی در روز سه‌شنبه مرخصی دهند.

معترضان به لایحه تغییرات قضائی درخواست روز پنجشنبه «بنی گانتس» رهبر حزب «اتحاد» برای شروع مجدد مذاکرات با کابینه حاکم را نیز تقبیح کردند.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» همچنین از پیوستن تعداد بیشتری از نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی به اعتراضات و تمرد از شرکت در تمرینات و عملیات‌ها خبر داد.

«ایهود باراک» نخست وزیر پیشین و فرمانده اسبق ارتش رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه از خلبانان، نیروهای امنیتی و دیگر نیروهای نظامی این رژیم خواست در صورت تصویب لایحه تغییرات قضائی از ادامه حضور در محل کار خود خودداری کنند.

براساس این گزارش، کابینه حاکم رژیم صهیونیستی قصد دارد تا پیش از شروع تعطیلات تابستانی کنست در پایان ماه جولای، لایحه تغییرات قضائی را تصویب کند.

تلاش کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی برای تسلط بر دستگاه قضائی این رژیم و مقاومت ائتلاف مخالفان در کنست، گسست سیاسی در این رژیم را تشدید کرده است.

طی ماه‌های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئرالسبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو و لایحه اصلاحات در دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی بوده است.

پربیننده ترین خبرها