مدودف: بایدن دنبال جنگ جهانی است

مدودف: بایدن دنبال جنگ جهانی است
يکشنبه 18 تير 1402 - 06:26

نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه با بیان اینکه رئیس جمهور فرتوت آمریکا به‌دنبال کشاندن کل جهان به یک جنگ تمام‌عیار است، درباره ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین هشدار داد.

العالم - اروپا

«دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه شامگاه شنبه درباره تصمیم دولت آمریکا برای ارائه بمب‌های ممنوعه خوشه‌ای به اوکراین شدیداً هشدار داد.

مدودف - که طی روزهای اخیر و در پی افزایش کمک‌های نظامی غرب به اوکراین برای جنگ با روسیه، مواضع تندتری از خود نشان داده - در کانال تلگرامی خود نوشت ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین توسط آمریکا یا هر کشور دیگری، جهان را به مکانی بسیار خطرناک تبدیل می‌کند.

به نوشته وبگاه «نیوز ویک»، او با کنایه‌زدن به «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا گفت: ««شاید آن پدربزرگ رو به موت، که به خیال‌پردازی‌های معیوب خود مشغول است، به سادگی تصمیم گرفته که با راه‌انداختن آخرالزمان اتمی در جهان، هم خودش به دنیای بعدی برود و هم نیمی از بشریت را با خود ببرد!»

رئیس جمهور سابق روسیه با تمسخر فرار نظامی آمریکا از افغانستان تحت هدایت بایدن، توضیح داد:‌ «او با شرمندگی از افغانستان گریخت و برای پنهان کردن این شرم، اقتصاد اروپا را ویران کرد».

بر این اساس، مدودف گفت: «اکنون پس از تخلیه تمام منابع آمریکا، [بایدن] وعده ارائه مهمات خوشه‌ای به اوکراین را می‌دهد و همچنین از چشم‌انداز عضویت کی‌یف در ناتو حرف می‌زند که اگر این اتفاق بیافتد، به معنای جنگ جهانی سوم است».

وی در ادامه با بیان اینکه بایدن یک پیرمرد بیمار و مبتلا به زوال عقل شدید است، پرسید: «چرا او این کار (ارسال بمب خوشه‌ای به اوکراین) را می‌کند؟ البته این مأموریت هر رئیس جمهور آمریکا است که برای تسلط بر کشورهای دیگر و محدود کردن آنها، به ویژه کشورهای سرسختی مانند ما، عمل کند».

دولت آمریکا روز جمعه اعلام کرد بمب‌های خوشه‌ای در اختیار اوکراین قرار می‌دهد. استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در بیش از ۱۰۰ کشور ممنوع است. این مهمات معمولاً تعداد زیادی بمب کوچکتر را آزاد می‌کنند که می‌تواند کورکورانه در یک منطقه وسیع کشتار ایجاد کند.

با این حال، کشورهای آلمان، انگلیس، کانادا و اسپانیا ضمن اعلام مخالفت خود با تصمیم آمریکا برای ارائه بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین، گفتند ارسال اینگونه مهمات و تجهیزات جنگی به کی‌یف ذیل قوانین بین‌المللی ممنوع هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها