تقابل پدافند هوایی روسیه با حملات موشکی اوکراین

دوشنبه 19 تير 1402 - 09:30

روسیه حملات موشکی اوکراین را به مناطق مختلف این کشور دفع و اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور چهار فروند موشک شلیک شده از سوی اوکراین را هدف قرار داده است.

العالم - اروپا

مقامات روس اعلام کرده اند که سامانه های پدافند هوایی این کشور، چهار فروند موشک شلیک شده از اوکراین را رهگیری کرده است. یکی از این موشک ها در آسمان شبه جزیره کریمه و سه موشک دیگر در آسمان روستوف و بریانسک در مرز با اوکراین رهگیری شده اند.

سرگئی اکسیونوف، فرماندار روسیه در کریمه گفت که یک فروند موشک نزدیک شهر کرچ هدف قرار گرفته و سرنگون شده است؛ این عملیات هیچ خسارت مادی یا تلفات انسانی نداشته است. اکسیونوف به مبدأ شلیک این موشک، اشاره ای نکرد.

مقامات محلی هم گفته اند رفت و آمد بر روی پل کریمه – که این شبه جزیره را به سرزمین اصلی روسیه متصل می کند – پس ار یک توقف موقت، به حالت عادی برگشته است. آنها اشاره ای به علت توقف رفت و آمد نکردند.

در حادثه ای دیگر، واسیلی گلوبف، فرماندار روستوف اعلام کرد پدافند هوایی این منطقه نیز یک موشک اوکراینی را بر فراز این منطقه رهگیری کرده است. در این عملیات به کسی آسیبی نرسید اما به سقف برخی ساختمان ها، خسارات جزئی وارد شده است.

در استان بریانسک هم ارتش روسیه دو فروند موشک اوکراینی را هدف قرار داده و منهدم کرد. در این حادثه به دلیل سقوط یکی از موشک، یک کارگاه چوب بری به طور کامل ویران شد.

مسکو بارها اوکراین را به حمله به اهدافی در داخل روسیه متهم کرده است اما کی یف همواره تکذیب کرده و مدعی است که فقط از خاک خود دفاع می کند.

علاوه بر این، محورهای درگیری در استان های دونتسک و لوهانسک و زاپوریژیا شاهد حملات گسترده و گلوله باران متقابل بین نیروهای اوکراین و روسیه است.

در باخموت نیروهای اوکراینی با ادعای پیشروی گسترده در این منطقه، گفته اند که نیروهای روسی را در این منطقه به محاصره تقریبا کامل خود درآورده اند.

از سوی دیگر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که این کشور همچنان خود را متعهد به کمک به اوکراین می داند تا این کشور بتواند از خاک خود دفاع کند. وی افزود واشنگتن به اعمال تحریم ها علیه مسکو نیز ادامه می دهد.

در اوکراین نیز آندره دوودا، رئیس جمهور لهستان بر ضرورت حمایت یکپارچه از کی یف قبل از برگزاری کنفرانس مهم سران ناتو در هفته آینده تأکید کرد.

پربیننده ترین خبرها