اف‌بی‌آی به پرونده رابرت مالی رسیدگی می‌کند

اف‌بی‌آی به پرونده رابرت مالی رسیدگی می‌کند
سه شنبه 20 تير 1402 - 08:40

برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که دسترسی‌های امنیتی رابرت مالی به دنبال برخی تحقیقات در وزارت خارجه آمریکا در مورد «سوء‌استفاده احتمالی از اطلاعات طبقه‌بندی شده» به حالت تعلیق درآمده است.

العالم - آمریکا

به نقل از سی‌بی‌اس، سه منبع مطلع به شبکه خبری سی‌بی‌اس گفتند : پلیس فدرال ایالات متحده (اف‌بی‌آی) پرونده رابرت مالی، نماینده ویژه دولت جو بایدن در امور ایران را در دست بررسی دارد.
یک منبع آگاه به این شبکه تلویزیونی گفت : اف‌بی‌آی در حال بررسی چگونگی رسیدگی مالی به اسناد محرمانه است. مشخص نیست آیا بررسی‌های اف‌بی‌آی شامل موضوعات دیگر نیز می‌شود یا خیر، اما هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که پلیس فدرال آمریکا در این مرحله آن را یک موضوع مجرمانه تلقی کند.
کمیته‌های اطلاعاتی کنگره ایالات متحده به‌طور معمول در جریان چنین پرونده‌هایی قرار می‌گیرند، اما هیچیک از نمایندگان کنگره به دلیل حساسیت ماجرا حاضر به مصاحبه درباره آن نشده‌اند.
رابرت مالی به عنوان نماینده ویژه دولت بایدن در امور ایران در وزارت خارجه آمریکا حضور داشت و در ارتباط نزدیک با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، و شورای امنیت ملی کاخ سفید بود که مسئولیت بخش خاورمیانه آن بر عهده برت مک‌گورک است.
ماموریت اصلی مالی نیز در این مدت تلاش برای احیای توافق هسته‌ای با ایران و نیز مذاکره با تهران بر سر آزادی دست‌کم سه شهروند آمریکایی بود که در ایران زندانی هستند.
مایکل مک‌کال، رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده می‌گوید این کمیته هنوز به اطلاعات مربوط به موضوع دسترسی ندارد و از این رو در نامه‌ای به وزارت خارجه تا روز ۲۰ تیر مهلت داده که اطلاعات خود را به کمیته ارائه دهد.
او در این نامه مدعی شد کنگره در مورد دلیل غیبت رابرت مالی که به یک موضوع خانوادگی نسبت داده شده بود، گمراه شده است.
متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز دوشنبه گفت: «ما تعهدات خود در رابطه با مسئله نظارت را بسیار جدی می‌گیریم. طبیعی است که نامه رئیس کنگره را دریافت کرده‌ایم، آن را خوانده‌ایم و در رابطه با این موضوع با دفتر او تعامل داریم.»
گفته می‌شود دسترسی‌های امنیتی رابرت مالی به دنبال برخی تحقیقات در وزارت خارجه ایالات متحده در مورد «سوء‌استفاده احتمالی از اطلاعات طبقه‌بندی شده» به حالت تعلیق درآمده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها