پوشش ویژه شبکه العالم در سالگرد آغاز جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان

پوشش ویژه شبکه العالم در سالگرد آغاز جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان
سه شنبه 20 تير 1402 - 10:54

17 سال پس از شکست سنگین ارتش رژیم صهیونیستی از مقاومت لبنان در جنگ 33روزه، شبکه خبری العالم در ویژه برنامه‌ای به بررسی جنبه‌های مختلف این رویداد مهم تاریخی می‌پردازد.

العالم - لبنان

ارتش رژیم صهیونیستی در 22 تیرماه سال 1385 (۱۲ ژوئیه ۲۰۰۶) حملات همه جانبه خود از زمین و هوا و دریا به سمت لبنان را آغاز کرد.

40 جنگنده رژیم صهیونیستی در بامداد این روز عملیاتی علیه مواضع حزب‌الله لبنان اجرا کردند که پس از اجرای آن صهیونیست ها احساس کردند که پیروز زود هنگام این نبرد هستند اما مقاومت با موشک‌هایی با برد 40 کیلومتر عمق سرزمین‌های اشغالی را هدف گرفت که درنتیجه اصابت این موشک‌ها به شهرهای نهاریا و صفد دو شهرک‌نشین صهیونیست به هلاکت رسیدند و شمار زیادی نیز زخمی شدند، همچنین مقاومت در عملیات خود موفق شد برای اولین بار شهر اشغالی حیفا را هدف قرار دهد.

جنگ ژوئیه سرانجام بعد از گذشت 33 روز مقاومت و ایستادگی مردم این سرزمین و حزب‌الله، منجر به ناکامی رژیم صهیونیستی و شکست سنگین آن‌ها شد و پس از این شکست، توهم شکست‌ناپذیر بودن ارتش صهیونیستی، اقتدار نیروی هوایی آن، قدرت اطلاعاتی دستگاه های جاسوسی رژیم فرو ریخت و موازنه قدرت به سود مقاومت و حزب‌الله تغییر کرد.

همزمان با هفدهمین سالگرد پیروزی مقاومت لبنان بر اشغالگران صهیونیست ، شبکه خبری العالم در ویژه برنامه ای با عنوان «مهد الانتصارات» از ساعت 17 تا 19 عصر فردا (چهارشنبه) 21 تیر ماه 1402 (12 ژوئیه 2023) از منطقه مارون الرأس در نزدیک نقطه مرزی بین لبنان و رژیم صهیونیستی به بازخوانی این رویداد مهم تاریخی خواهد پرداخت.

این ویژه برنامه را می توانید به صورت آنلاین از سایت العالم مشاهده کنید.

پربیننده ترین خبرها