رئیسی عازم کنیا شد

رئیسی عازم کنیا شد
چهارشنبه 21 تير 1402 - 03:29

رئیس جمهور به دعوت رسمی همتای کنیایی خود و به منظور ارتقای سطح روابط با کشور های دوست و همسو و در راستای تنوع بخشی به مقاصد صادراتی و ایجاد زمینه های همکاری سیاسی و تجاری عازم کنیا شد.

العالم - ایران

آیت الله سید ابراهیم رئیسی بامداد چهارشنبه در صدر هیاتی عالی رتبه، با بدرقه رسمی محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از اعضای کابینه، به دعوت رسمی روسای جمهور سه کشور کنیا، اوگاندا و زیمباوه، تهران را به مقصد کنیا ترک کرد.

در این سفر وزرای بهداشت، جهاد کشاورزی، وزیر امور خارجه و معاونت علمی و فناوری و جمعی از معاونین وزارتخانه و دستگاه های اجرایی رئیس جمهور را همراهی می‌کنند.

استقبال رسمی از آیت الله رئیسی، دیدار دوجانبه روسای جمهور، برگزاری نشست‌های مشترک هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور، امضای اسناد همکاری و تشریح نتایج رایزنی‌های رسمی در نشست مطبوعاتی مشترک بخشی از برنامه‌های رئیس جمهوری در سفر به کنیا، اوگاندا و زیمباوه است.

رئیس جمهور در این سفرها همچنین در راستای معرفی متقابل ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری ایران و این کشورها، نشست‌هایی را با حضور تجار، فعالان بازرگانی و مقامات اقتصادی ایران و کشورهای میزبان برگزار خواهد کرد.

این نخستین سفر یک رئیس جمهور ایران به کل قاره آفریقا پس از ۱۱ سال است که در راستای سیاست خارجی جامع، متوازن و مبتنی بر همگرایی در عین چندجانبه‌گرایی اقتصادی دولت سیزدهم، با هدف افزایش حضور ایران در اقتصاد حدود ۶۰۰ میلیارد دلاری قاره آفریقا صورت می‌گیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها