در دیدار با همتای سوریه‌ای در باکو؛

امیرعبداللهیان بر پیگیری توافقات انجام شده در سفر رئیسی به دمشق تاکید کرد

امیرعبداللهیان بر پیگیری توافقات انجام شده در سفر رئیسی به دمشق تاکید کرد
پنج‌شنبه 15 تير 1402 - 20:38

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای سوریه‌ای در باکو بر ضرورت پیگیری توافقات انجام شده در سفر اخیر آیت‌الله رئیسی به دمشق تأکید کرد.

العالم - ایران ـ سیاسی

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در باکو حضور دارد، امروز (پنجشنبه ۱۵ تیر ماه) در دیدار با فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه آخرین تحولات روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف دو‌جانبه و همچنین روندهای سیاسی و منطقه‌ای در ارتباط با سوریه را مورد گفت‌و‌گو و تبادل نظر قرار داد.

وزیر امور خارجه ایران با ابلاغ سلام ریاست جمهوری اسلامی ایران به رئیس جمهور سوریه، با اشاره به دیدار مهم و موفق روسای جمهور دو کشور در دمشق، بر ضرورت پیگیری توافقات انجام شده از سوی بخش‌های ذیربط در دو کشور تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بازگشت سوریه به جایگاه واقعی و مهم این کشور در مجامع عربی منطقه‌ای و روابط با دیگر کشورها را اقدامی ارزشمند و کمک کننده به برقراری امنیت و آرامش در سوریه و منطقه خواند و از آن استقبال کرد.

فیصل المقدار وزیر امور خارجه سوریه نیز ضمن ابلاغ سلام گرم بشار اسد رئیس جمهور کشورش، در این دیدار از سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به سوریه به عنوان سفری تاریخی یاد کرد و وزیر امور خارجه ایران را در جریان پیگیری‌های ویژه در سطوح عالی سوریه برای تحقق توافقات و منویات روسای جمهور دو کشور قرار داد.

موضوعات مربوط به روند آستانه، آوارگان سوری و تحولات روابط جمهوری اسلامی ایران در حوزه کشورهای عربی از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو و تبادل نظر وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه در این دیدار بود.

پربیننده ترین خبرها