گزارش العالم از انهدام تانک های دشمن در مارون الرس و پیروزی حزب الله درجنگ 33 روزه

چهارشنبه 21 تير 1402 - 14:01

خبرنگار شبکه العالم که این روزها از مارون الرأس، منطقه مجاور سرزمین های اشغالی فلسطین و در سالروز جشن پیروزی جنگ 33 روزه سال 2006 حزب الله در برابر رژیم صهیونیستی گزارش می دهد، این پیروزی را روزی باشکوه در تاریخ نبرد با رژیم اشغالگر اسرائیل عنوان کرد که علاوه بر مردم لبنان برای همه آزادگان جهان نیز شکوهمند است.

العالم _ لبنان

خبرنگار العالم در لبنان خاطرنشان کرد: 17 سال پیش در چنین روزی، نیروهای مقاومت به عهد صادق خود عمل کردند، عملیاتی که به اسارت دو نظامی اسرائیلی و کشته شدن تعدادی دیگر منجر شد و در نتیجه معامله تبادل اسرا با اشغالگران اسرائیلی به انجام رسید و در پی آن، شهید سمیر القنطار، قدیمی ترین اسیر حزب الله لبنان و همراهانش آزاد شدند.

وی تصریح کرد، این خاطره که جنگ 33 روزه را در اذهان ثبت کرد، مبارزه واقعی حق و باطل و موید شکست اشغالگران اسرائیلی در این رویارویی و جنگ تجاوزکارانه علیه لبنان بود.

به گزارش خبرنگار العالم، مارون الرأس نقطه شروع جنگی بود که اشغالگران اسرائیلی علیه لبنان به راه انداختند، آنگاه که تانک های این رژیم از شهرک ها گذشتند و از جاده های فرعی برای رسیدن به شهرک مارون الرأس عبور کردند هرچند رزمندگان مقاومت در انتظار آنان بودند و اینجا بود که اولین خسارت سنگین به ارتش رژیم اشغالگر وارد آمد و تانک های آن هدف قرار گرفت به طوری که ارتش اسرائیل مجبور شد عقب نشینی کند و به سمت بنت جبیل برود هر چند رزمندگان مقاومت آنجا نیز در کمین آنان بودند.

بنابر این گزارش، جشن های سالگرد پیروزی جنگ 33 روزه اکنون سراسر لبنان را فرا گرفته است. مردم لبنان این روز را روزی باشکوه می دانند و این سربلندی و عزت را فراموش نخواهند کرد. همانطور که مقاومت در یک دوره 33 روزه پیروزی خود را به ثبت رساند و معادله ای جدید به دشمن صهیونیستی تحمیل کرد و آن حیفا در مقابل حومه جنوبی لبنان و تل آویو در مقابل بیروت بود و اسرائیلی ها آنگونه که سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله گفت، روی یک پا ایستاده اند و جرأت حمله به لبنان را ندارند.

پربیننده ترین خبرها