اوکراین بمب های خوشه‌ای را به رغم هشدارهای روسیه از آمریکا دریافت کرد

اوکراین بمب های خوشه‌ای را به رغم هشدارهای روسیه از آمریکا دریافت کرد
پنج‌شنبه 22 تير 1402 - 20:50

یک مقام نظامی ارتش اوکراین به سی ان ان گفته است که بمب‌های خوشه‌ای ارسال شده توسط آمریکا به دست ارتش این کشور رسیده است.

العالم - اروپا

به گزارش یورو نیوز، ژنرال الکساندر تارناوسکی، فرمانده عملیات نیروهای مشترک «تاوریا» روز پنجشنبه به سی‌ان‌ان گفت: «ما به تازگی این مهمات را دریافت کرده‌ایم ولی هنوز از آنها استفاده نکرده‌ایم.»

این ژنرال اوکراینی افزود، کی‌یف مهمات خوشه‌ای را که آمریکا پیش‌تر وعده ارسال آنها را داده بود، دریافت کرده است.

پیش از این، «آناتولی آنتونف» سفیر روسیه در آمریکا با انتقاد تند از تصمیم کاخ سفید برای ارسال بمب خوشه ای به اوکراین، این اقدام را مداخله هرچه بیشتر واشنگتن در این جنگ دانسته و گفته بود که استفاده از بمب های خوشه ای خطری برای بشریت است و جهان را به سمت جنگ جهانی سوم سوق می دهد.

ژنرال الکساندر تارناوسکی، فرمانده عملیات نیروهای مشترک «تاوریا» گفته است که این مهمات می‌تواند موازنه قوا در میدان را به شدت تغییر دهد، همچنین خاطرنشان کرده که «دشمن هم می‌‌داند که ما با دریافت این مهمات برتری خواهیم داشت.»

استفاده از این مهمات که برخی متحدان واشنگتن نیز با ارسال آنها به اوکراین موافق نبودند به دلیل خطرات فزاینده‌ای که برای غیرنظامیان به همره دارد در بیش از ۱۰۰ کشور جهان ممنوع اعلام شده است.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته از تصمیم به قول خود دشوار ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین برای کمک به این کشور به منظور تقویت قوای دفاعی در جنگ با روسیه خبر داده بود.

به دنبال اعلام چنین خبری، سخنگوی وزارت خارجه چین نیز تصمیم آمریکا برای ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین را افزودن سوخت به آتش جنگ خواند و هشدار داد انتقال غیرمسئولانه این تسلیحات می‌تواند منجر به مشکلات انسانی شود.

«مائو نینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین دوشنبه (۱۰ ژوئیه) گفته بود که ارائه مهمات خوشه‌ای توسط ایالات متحده به اوکراین می‌تواند منجر به مشکلات انسانی شود.

پربیننده ترین خبرها