بحران در نیروهای هوایی رژیم صهیونیستی/ تعلیق فعالیت 500 خلبان ذخیره

بحران در نیروهای هوایی رژیم صهیونیستی/ تعلیق فعالیت 500 خلبان ذخیره
جمعه 23 تير 1402 - 12:39

در پی اعلام نزدیک به پانصد خلبان ذخیره برای تعلیق خدمت خود، صد‌ها نظامی سابق نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نیز اعلام کردند از تعلیق فوری فعالیت شان در ارتش حمایت می‌کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش سما، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که حدود پانصد خلبان ذخیره ارتش اسرائیل در اعتراض به طرح جنجالی کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر برای اجرای اصلاحات در دستگاه قضایی این رژیم قصد دارند، فعالیت خود را تعلیق کنند.

بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی، در پی اعلام نزدیک به پانصد خلبان ذخیره ارتش اسرائیل برای تعلیق فعالیت و خدمت خود در اعتراض به اصلاحات قضایی دولت، صد‌ها نظامی سابق نیروی هوایی اسرائیل هم با ارسال پیامی درحمایت از تصمیم خلبانان ذخیره، اعلام کردند که اقدامات اعتراضی آنان از جمله تعلیق فوری فعالیت داوطلبانه شان در ارتش حمایت می‌کنند.

رسانه‌های اسرائیلی افزودند: برخی از افسران ارشد ارتش اسرائیل از جمله «دان هالوتز» رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل از امضا کنندگان این نامه هستند و برخی از آنان در دیدار با «تومر بار» فرمانده نیروی هوایی تاکید کردند که از حضور داوطلبانه خدمت در رژیمی که به سمت دیکتاتوری پیش می‌رود، بیم دارند.

روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، «بنیامین نتانیاهو» در واکنش به تمرد گروه قابل توجهی از خلبانان ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی از خدمت در مخالفت با لایحه «تغییرات قضایی» این رژیم افزود که رژیم صهیونیستی بدون حضور «تعدادی خلبان» نیز می‌تواند به مسیرش ادامه دهد.

وی با دهن‌کجی به نظامیان و خلبانان اعتصاب کننده اضافه کرد: اسرائیل تنها درصورت نداشتن کابینه، نمی‌تواند راه را ادامه دهد.

لازم به ذکر است که در هفته‌های اخیر و با شروع اعتراضات به طرح اصلاحات قضایی دولت بنیامین نتانیاهو، صد‌ها نظامی «فعال و ذخیره» اسرائیلی اعلام کردند که در صورت تصویب لایحه دولت در کنست، فعالیت خود را متوقف خواهند کرد.

در همین ارتباط و براساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی، ده‌ها نفر از اعضای اداره تحقیقات اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل اعلام کردند در صورت ادامه اصلاحات قضایی نتانیاهو، به فعالیت خود در نیروی ذخیره ادامه نخواهند داد.

کنست (پارلمان) رژیم اسرائیل سه شنبه گذشته بخشی از لایحه اصلاحات قضایی دولت بنیامین نتانیاهو را به تصویب اولیه رساند.

روزنامه عبری زبان معاریو پیش از این اعلام کرده بود که نیروی هوایی اسرائیل در آستانه بزرگترین بحران داخلی تاریخ خود قرار دارد.

پربیننده ترین خبرها