هشدار سران معترضان به نتانیاهو: "اسرائیل" بر لبه پرتگاه است

هشدار سران معترضان به نتانیاهو:
جمعه 23 تير 1402 - 09:53

سران جريان اعتراض عليه طرح کابینه نتانیاهو برای تضعیف قوه قضاییه رژیم، از تلاش برای سازمان‌دهی فعالیت های اعتراضی گسترده در روز دوشنبه آینده علیه اصرار کابینه این رژیم بر تصمیم خود خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

خبرگزاری فلسطین الیوم گزارش داد سران معترضان با صدور بیانیه ای عصر روز پنج شنبه از عموم صهیونیست ها خواستند "به منظور جلوگیری از اجرای طرحی که باعث تجزیه ارتش و نابودی اقتصاد و ایجا شکاف عمیق در جامعه می شود، روز دوشنبه به خیابان ها بیایند".

آنها در این بیانیه از رئیس اتحادیه سندیکاهای کارگری (هستادروت) و رؤسای شرکت های فعال در همه بخش های اقتصادی خواستند با اعلام اعتصاب عمومی، به جریان اعتراضات بپیوندند.

در این بیانیه تأکید شده است که نتانیاهو و کابینه فاسد او "اسرائیل" را به سمت، پرتگاه سوق می دهند.

آنها همچنین خاطرنشان کردند "هزینه های سنگین این طرح در زمینه های امنیتی، اقتصادی، روابط بین الملل و شکاف روزافزون بین شهرک نشینان کاملا قابل مشاهده است". آنها از عموم صهیونیست ها خواستند در اعتراض به این طرح به خیابان ها بیایند.

در همین راستا سندیکای پزشکان رژیم اشغالگر اعلام کرد که چنانچه کابینه این رژیم بر طرح تضعیف دستگاه قضایی اصرار کند، دست به اعتصاب عمومی خواهد زد. دبیرخانه این سندیکا نیز به شورای رهبری آن تمام اختیارات لازم را برای اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از تصویب این طرح، محول کرده است.

به گفته کانال 12 "اسرائیل" سندیکای پزشکان، برای توقف فعالیت های نظام درمانی رژیم و تشدید فعالیت های اعتراضی، در صورت اصرار کابینه نتانیاهو بر تصویب طرح یادشده تصمیم گیری کرده است.

گفتنی است روز سه شنبه گذشته اعتراضات گسترده در سراسر رژیم صهیونیستی علیه طرح کابینه برای تضعیف دستگاه قضایی رژیم، آغاز شد. این اعتراضات، شامل تظاهرات و بستن راه های اصلی، ناآرامی و آشوب در فرودگاه بین المللی "بن گوریون"در لد بود.

این اعتراضات در بیش از 100 نقطه سازماندهی شدند و ده ها هزار تن از معترضان در خیابان "کابلان" در تل آویو و هزاران نفر هم در فرودگاه بین المللی "بن گوریون" تجمع کردند. در این تجمعات پلیس با معترضان درگیر شد و حداقل 77 نفر را بازداشت کرد.

در مقابل، گروه های و سازمان های افراطی راستگرا با اقدامات متقابل، به نشانه حمایت از تصمیم وزیرانی که خواستار اجرای این طرح بودند، تجمع کردند.

پربیننده ترین خبرها