رسانه های عبری: سید نصرالله توانست معادله "کاریش" را بر خشکی هم تحمیل کند

رسانه های عبری: سید نصرالله توانست معادله
جمعه 23 تير 1402 - 13:16

روزنامه البناء، چاپ لبنان نوشت تجزیه و تحلیل پیام سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، موضوع اصلی همه شبکه های تلوزیونی رژیم صهیونیستی شده است.

العالم - لبنان

این روزنامه نوشت در اغلب این تحلیل ها تأکید می شود که سیدحسن نصرالله موفق به تحمیل معادله "کاریش" در عالم واقع بر مبنای تأکید بر آمادگی برای جنگ شده است و می‌تواند با تمرکز بر این معادله، توقعات مرزی لبنان را در محافل سیاسی و رسمی به کرسی بنشاند به نحوی که در محافل بین المللی هم نمی توان به سادگی، آن را نادیده گرفت. وی در مورد ترسیم مرزهای دریایی هم همین تاکتیک را به کار برد. ضمن اینکه وضعیت در مورد مرزهای زمینی بسیار واضح تر از مرزهاس آبی است و نیازی به ترسیم ندارد.

تحلیلگرانی که اغلب، از فرماندهان نظامی کهنه کار رژیم هستند در این برنامه شرکت می کنند و به اتفاق می گویند نصرالله در این پیام، بین معادله های قدرت و خواسته‌های مرزی لبنان تعادل برقرار کرده است.

اوضاع جنوب و مواضع اخیر سید حسن نصرالله همچنان مورد توجه و موضوع تحلیل محافل رسمی، سیاسی و خارجی است و انعکاس های آن در داخل کابینه رژیم صهیونیستی هم شنیده می شود؛ مخصوصا آنجا که سید نصرالله بر حق و اراده مقاومت و ارتش و ملت برای آزادسازی روستای لبنانی الغجر و دفاع از خاک این کشور تأکید می کند.

و از آنجا نه حزب الله و نه دولت لبنان هیچ نوع موضعی در قبال حوادث امنیتی مرزی نداشته‌اند، کارشناسان نظامی در البناء بر این عقیده اند که در مورد پرونده شبعا و الغجر به خصوص پس از اقدامات رژیم صهیونیستی در روستای الغجر، همه گزینه ها و سناریوها از جمله عملیات نظامی مطرح هستند.

سیدحسن نصرالله اعلام کرده است که در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی در الغجر و تلاش برای تحمیل کار انجام شده بر لبنان، تسلیم نمی شوند و این دست اندازی را هرگز به رسمیت نمی شناسند و آزادسازی این منطقه، حق لبنان و مقاومت است.

و از این موضوع مهمتر دبیرکل حزب الله لبنان بر آمادگی مقاومت برای خنثی سازی تحرکات رژیم صهیونیستی برای تحمیل کار انجام شده و تغییر قواعد درگیری و موازنه قوا و بازدارندگی به نفع خود، تأکید کرد.

پربیننده ترین خبرها