نگرانی آمریکا از افزایش روابط ایران، روسیه و سوریه/ واشنگتن جت‌های جنگنده اف-16 به خلیج فارس می‌فرستد

نگرانی آمریکا از افزایش روابط ایران، روسیه و سوریه/ واشنگتن جت‌های جنگنده اف-16 به خلیج فارس می‌فرستد
شنبه 24 تير 1402 - 08:49

یک مقام دفاعی آمریکا با بیان این که واشنگتن از افزایش روابط بین ایران، روسیه و سوریه درخاورمیانه نگران است، از ارسال جت‌های جنگنده اف-16 به خلیج فارس در اوایل هفته جاری خبر داد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، یک مقام ارشد دفاعی آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفته که واشینگتن در حال تقویت استفاده از جنگنده‌های خود در اطراف تنگه استراتژیک هرمز برای مقابله با ایران است. وی افزوده، ایالات متحده به طور فزاینده‌ای از افزایش روابط بین ایران، روسیه و سوریه در خاور میانه نگران است.
این مقام آمریکایی در گفتگو با خبرنگاران پنتاگون خاطرنشان کرد که ایالات متحده در اوایل هفته جاری جت‌های جنگنده اف-16 را به منطقه خلیج فارس می فرستد تا هواپیماهای تهاجمی ای-10 را که بیش از یک هفته در آنجا گشت‌زنی می‌کنند، تقویت کند.
این مقام دفاعی که به شرط فاش نشدن نام خود برای ارائه جزئیات عملیات نظامی در منطقه صحبت کرد، گفت: اف-16 به کشتی‌هایی که از طریق آبراه (هرمز) حرکت می‌کنند، پوشش هوایی می‌دهد و دید ارتش را در منطقه افزایش خواهد داد تا یک عامل بازدارنده برای ایران باشد.
علاوه بر این، وی به خبرنگاران گفت که ایالات متحده در حال بررسی تعدادی گزینه نظامی برای مقابله با آنچه «تجاوزات فزاینده روسیه در آسمان سوریه» نامیده است، می باشد که به ادعای وی تلاش‌ها برای حمله به یکی از رهبران داعش را چندی پیش پیچیده کرد. این مقام از اشاره به جزئیات گزینه‌ها خودداری کرد اما مدعی شد ایالات متحده هیچ سرزمینی را واگذار نخواهد کرد و به پرواز در بخش غربی سوریه برای ماموریت‌های به اصطلاح ضد داعش ادامه خواهد داد.
به گفته این مقام، فعالیت نظامی روسیه که از ماه مارس بر تعداد و شدت سطح تهاجمی آنها افزوده شده است، ناشی از افزایش همکاری و هماهنگی بین مسکو، تهران و دولت سوریه برای فشار بر آمریکا به منظور خروج از سوریه است.
فرماندهان نظامی ایالات متحده و روسیه به طور معمول از طریق یک خط تلفن رفع تعارض که برای چندین سال برقرار بوده است، به منظور جلوگیری از درگیری‌های ناخواسته در سوریه، جایی که هر دو طرف در زمین و هوا نیرو دارند، با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.
این مقام آمریکایی گفت: اغلب تماس‌های زیادی در روز وجود دارد و در مواقعی منجر به تهدیدات خشمگینانه می‌شود زیرا فرماندهان بر سر عملیات جاری بحث می‌کنند. وی در توصیف یک مکالمه گفت که روس‌ها اغلب منطقه‌ای هوایی را منطقه عملیاتی محدود اعلام می کنند و می‌گویند در آنجا تمرینات نظامی انجام می‌دهند.

پربیننده ترین خبرها