مخالفت نمایندگان آمریکا با سفر هرتزوگ؛ به ایالات متحده نیا

مخالفت نمایندگان آمریکا با سفر هرتزوگ؛ به ایالات متحده نیا
شنبه 24 تير 1402 - 12:09

در حالی که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی با درب بسته کاخ سفید مواجه است، برخی نمایندگان پارلمان آمریکا با سفر رئیس رژیم صهیونیستی نیز به واشنگتن و سخنرانی وی در کنگره این کشور مخالفت کردند.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری سما، تاکنون چهار نماینده کنگره آمریکا در اعتراض به تجاوزهای اشغالگران صهیونیست علیه مردم فلسطین سخنرانی "اسحاق هرتزوگ"، رئیس رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا را تحریم کردند.

هرتزوگ قرار است روز سه شنبه به واشنگتن برود و یک روز بعد در جلسه مشترک مجلس سنا و کنگره سخنرانی کند.

تاکنون "الکساندریا اوکاسیو کورتیز"، "کوری بوش"، "جمال بومان" و "ایلهان عمر" با سخنرانی اسحاق هرتزوگ در کنگره مخالفت کرده اند.

کوری بوش، نماینده پارلمان آمریکا تاکید کرده که کابینه رژیم صهیونیستی مسئول نژادپرستی و نقص حقوق فلسطینی ها است.

وی تصریح کرده که کنگره آمریکا نباید به رئیس رژیمی که برای حقوق بشر هیچ احترامی قائل نیست، تریبون بدهد.

بوش خاطرنشان کرده که در جلسه مشترک کنگره و سنا در زمان حضور هرتزوگ حضور نخواهد یافت.

از سوی دیگر، ایلهان عمر نیز گفته، هیچ دلیلی وجود ندارد که در سخنرانی رئیس رژیمی حاضر شوم که مرا تحریم کرده و رشیده طلیب(نماینده آمریکایی) را از فرصت دیدن مادر بزرگش محروم کرده است. (رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۹ عمر و طلیب را از ورود به سرزمین های اشغالی منع کرده بود)

وی گفت که سخنرانی هرتزوگ به نمایندگی از راست گرا ترین کابینه رژیم صهیونیستی در طول تاریخ است، این کابینه به طور علنی امیدی برای برپایی دولت فلسطینی نگذاشته است و میخ در تابوت صلح و راه حل دو دولتی می کوبد.

این نماینده آمریکایی خاطرنشان کرده که سفر هرتزوگ به واشنگتن درحالی انجام می شود که برخی وزرای کابینه راست گرای صهیونیستی علیه جوبایدن هجمه می آورند، از سوی دیگر سرزمین های اشغالی شاهد اعتراضات گسترده علیه تغییرات قضایی است و از همه مهم تر اخیرا شاهد خونین ترین حمله رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در جنین و کرانه باختری طی دو قرن گذشته بودیم که منجر به کشته شدن ۱۲ فلسطینی شد.

عمر گفت که اغلب نهادهای حقوق بشری، کارشناسان حقوقی و جامعه بین المللی جنایت های رژیم صهیونیستی در نقض حقوق بشر را محکوم کردند.

وی تاکید کرد که این رویکردها بسیار نگران کننده هستند به ویژه اینکه ما سالانه ۴ میلیارد دلار کمک نظامی به رژیم صهیونیستی می دهیم.

وی گفت که آمریکا می تواند از ابزارهای دیپلماتیک خود برای ارتباط با کابینه رژیم صهیونیستی استفاده کند، اما دادن فرصت سخنرانی در جلسه مشترک و پخش آن از تلویزیون پیامی کاملا اشتباه در زمان نامناسب را به همراه دارد.

"کارین ژان پی یر" سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی گفت: «جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مشتاقانه منتظر استقبال از اسحاق هرتزوگ، رئیس اسرائیل در ۱۸ ژوئیه در کاخ سفید است. این سفر، در حالی که اسرائیل هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس خود را جشن می گیرد، همکاری و دوستی پایدار ما را تقویت خواهد کرد.»

سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد: بایدن بار دیگر بر تعهد قاطع آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید خواهد کرد.

سخنگوی کاخ سفید بدون اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی و همراهی سران واشنگتن با آن، مدعی شد: بایدن و هرتزوگ درباره افزایش ادغام اسرائیل در منطقه و ایجاد خاورمیانه صلح‌آمیزتر! و مرفه‌تر! گفتگو خواهند کرد. بایدن بر اهمیت ارزش‌های دموکراتیک مشترک ما تأکید خواهد کرد و در مورد راه‌های پیشبرد اقدامات برابر آزادی، رفاه! و امنیت! برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها گفتگو خواهد داد.

ژان پی یر ادامه بدون اشاره به کمک های نظامی بی شمار غرب به سرکردگی آمریکا برای ادامه جنگ در اوکراین که خسارت های زیادی برجای گذاشته مدعی شد: آنها همچنین در مورد روابط نظامی عمیق روسیه با ایران و رفتار بی ثبات کننده ایران در منطقه گفتگو خواهند کرد.

به گفته وی، کاملا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا در ۱۹ ژوئیه با هرتزوگ در کاخ سفید دیدار خواهد کرد. رئیس رژیم صهیونیستیدر ۱۸ تا ۱۹ ژوئیه در واشنگتن خواهد بود تا با تعدادی از مقامات دولتی آمریکا دیدار و در کنگره این کشور سخنرانی کند.

پربیننده ترین خبرها