عامل حمله تروریستی در سال ۲۰۲۰ در عفرین سوریه از پای درآمد

عامل حمله تروریستی در سال ۲۰۲۰ در عفرین سوریه از پای درآمد
شنبه 24 تير 1402 - 17:18

خبرگزاری آناتولی ترکیه ادعا کرد: سازمان اطلاعات ترکیه طی عملیاتی در منبج سوریه عامل اصلی حمله تروریستی در سال ۲۰۲۰ در عفرین را که منجر به کشته شدن ۴۰ غیرنظامی شد، از پای درآورد.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری ترکیه ای ( آناتولی) ، سازمان اطلاعات ترکیه «میت» ترکیه طی عملیاتی در منبج سوریه ، هیثم جمعه مسئول حمله انفجاری در سال ۲۰۲۰ در عفرین که منجر به کشته شدن ۴۰ غیرنظامی شد را از پای درآورد.

در این خبر افزوده شده است ، سازمان اطلاعات ترکیه این عضو گروه تروریستی را در ۹ ژوئیه در یک عملیات در مرکز شهر منبچ از پای درآورد.

هیثم جمعه مسئول ۳ حمله با موتورسیکلت بمب گذاری شده و ۲ حمله با خودرو بمبگذاری شده و در سال ۲۰۱۹ در جرابلس و حمله با یک تانکر سوخت بمب گذاری شده در محل بازار مرکز شهر عفرین در ۲۸ آوریل ۲۰۲۰ است که منجر به کشته شدن ۴۰ غیرنظامی از جمله ۱۱ کودک و ۴۷ زخمی شد.

پیشتر منابع خبری از کشته شدن ۳ شبه نظامی وابسته به آمریکا در حمله پهپادی ترکیه به شهر منبج در شرق سوریه خبر دادند.

خبرنگار «اسپوتنیک» در شرق سوریه به نقل از منابع محلی آگاه در شهر منبج در حومه حلب، گزارش داد که سه شبه‌نظامی از جمله یک سرکرده غیر سوری از نیروهای موسوم به «شورای نظامی منبج» وابسته به شبه نظامیان موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) مورد حمایت آمریکا، بعد از ظهر امروز، در حمله هوایی ترکیه از طریق یک پهپاد کشته شدند.

این منابع افزودند که این گروه با یک خودروی جیپ در حال حرکت بودند که در نزدیکی میدان "السبع بحرات" در غرب شهر منبج در حومه شرقی حلب منفجر شد.

به گزارش ایرنا، این در حالی است که منابع نزدیک به شبه‌نظامیان قسد به خبرگزاری "اسپوتنیک" گفتند که ماهیت این انفجار هنوز مشخص نیست و مشخص نیست که آیا این انفجار به واسطه یک وسیله انفجاری بوده است یا توسط پهپاد ترکیه‌ای هدف قرار گرفته شده است.

پربیننده ترین خبرها