مسئول آمریکایی از گزینه های نظامی واشنگتن برای مقابله با روسیه در سوریه خبر داد

شنبه 24 تير 1402 - 17:55

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، از قصد کشورش برای پی گیری برخی گزینه های نظامی جهت رویارویی با روسیه در سوریه خبر داد.

العالم – سوریه

این مقام ارشد وزارت دفاع آمریک که خواست نامش فاش نشود، از افشای جزئیات این گزینه‌ها خودداری کرد، اما گفت که ایالات متحده از هیچ منطقه ای چشم پوشی نخواهد کرد و به پرواز در بخش غربی این کشور برای انجام ماموریت‌ علیه داعش ادامه خواهد داد.

این مقام پنتاگون خاطرنشان کرد: هماهنگی های روزافزونی بین ایران، سوریه و روسیه برای وادار کردن نیروهای آمریکایی به ترک نقاط تمرکز خود در شمال سوریه وجود دارد.

از سوی دیگر، دریاسالار "اولِگ گورینوف" معاون مرکز روسی برای آشتی طرف‌های متخاصم در سوریه، ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه را به نقض پروتکل‌های عدم درگیری و ایجاد حوادثی که هواپیماهای غیرنظامی را تهدید می ‌کند، متهم کرد.

وی افزود که مسکو نگران پروازهای هواپیماهای بدون سرنشین ائتلاف به رهبری آمریکا بر فراز شمال سوریه است و آنها را نقض سیستماتیک پروتکل های جلوگیری از درگیری بین دو ارتش می داند.

گورینوف ادامه داد که هواپیماهای جنگی ائتلاف مانورهای خطرناکی را در نزدیکی هواپیماهای غیرنظامی به مدت چهار تا پنج دقیقه انجام دادند که جان مسافران را در معرض خطر قرار داد.

در حال حاضر 900 سرباز آمریکایی در سوریه مستقر هستند.

پربیننده ترین خبرها