آماده باش آمریکا به شبه نظامیان وابسته به خود در سوریه

آماده باش آمریکا به شبه نظامیان وابسته به خود در سوریه
شنبه 24 تير 1402 - 15:19

منابع آگاه به شبکه خبری العالم گفتند که شماری از شبه نظامیان وابسته به آمریکا، وارد حومه دیرالزور و مناطق تحت سیطره نیروهای آمریکایی شدند. درهمین حال خبرها از اعلام آماده باش واشنگتن به شبه نظامیان تحت حمایت خود در سوریه حکایت دارد.

العالم ـ سوریه

حسام زیدان خبرنگار العالم در سوریه گزارش داد: منابع خاص خبری به العالم گفتند که شماری از نیروهای الصنادید که در چارچوب نیروهای سوریه دموکراتیک فعالیت می‌کنند، وارد حومه دیرالزور و چاه های نفتی منطقه العمر و کونیکو شدند که تحت سیطره نیروهای آمریکایی است.

نیروهای الصنادید نیروهای غیر کرد است که از سال 2021 توسط ارتش آمریکا در چارچوب نیروهای سوریه دموکراتیک به عنوان یک ساختار کرد، تشکیل شد.

منابع مطلع خاطرنشان کردند، این نیروها پرچم خود را در کنار پرچم آمریکا در حوزه نفتی کونیکو در حومه دیرالزور برافراشتند.

همزمان نیروهای آمریکایی اقدام به استقرار مجدد نیروهای قسد در حومه دیرالزور کردند و حضور خود را با استفاده از گروه های مسلح عشایر وابسته به تیپ قسد در این مناطق تقویت کردند.

نیروهای آمریکایی و قسد پس از آن پست های بازرسی وابسته به شورای نظامی دیرالزور در حومه این منطقه را برچیدند و نیروهای قسد را جایگزین آنها کردند.

آمریکا علاوه بر استقرار شمار جدیدی از شبه نظامیان وابسته به خود در سوریه، همچنین تجهیزات نظامی-دفاعی جدید به پایگاه‌های خویش در میدان‌های گازی و نفتی «کونیکو» و «العمر» در استان دیرالزور ارسال کرده است.

در همین حال گزارش ها حاکی است که واشنگتن به شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) و گروه‌های وابسته آن‌ها ابلاغ کرده است که برای هر گونه حمله احتمالی به منطقه از کرانه غربی تا رود فرات آماده باشند.

پربیننده ترین خبرها