خاخام صهیونیست: مرز اسرائیل نیل تا فرات است

خاخام صهیونیست: مرز اسرائیل نیل تا فرات است
شنبه 24 تير 1402 - 22:09

«الیعازر میلامید» خاخام تندروی صهیونیستی در سخنانی گفت که مرزهای رژیم اسرائیل باید از رود نیل در مصر تا فرات در عراق امتداد یابد.

العالم - فلسطین اشغالی

«الیعازر میلامید» خاخام تندروی صهیونیستی در سخنانی گفت که مرزهای رژیم اسرائیل باید از رود نیل در مصر تا فرات در عراق امتداد یابد.

به نوشته وبگاه عربی۲۱، او در جلسه درس هفتگی خود، گفت: «تا زمانی که تعداد کافی از یهودیان در خاک اسرائیل نباشند، دشمنانمان به حضورشان در این جا ادامه می‌دهند و ما را می‌کشند، ما هنوز تنها منطقه اطراف رود اردن را در اختیار داریم، مرز اسرائیل نیل تا فرات است».

او مدعی شد: «زمانی که خداوند به مردم اسرائیل دستور داد وارد این سرزمین شوند، به دلیل تعداد کم یهودیان صرفا امر به اشغال بخش غربی رود اردن داد، چرا که اسکان در زمین باید با توان و قدرت مردم اسرائیل همخوانی داشته باشد و هنگامی که تعداد یهودیان افزایش یافت، آن زمان قادر خواهیم بود تا به سمت شرق اردن و تمامی سرزمین‌های "ارض موعود" حرکت کنیم».

این خاخام صهیونیست افزود: «گاهی اوقات پسربچه‌ها سؤالات واقعاً بزرگ می پرسند و در را برای تأملات عمیق باز می‌کنند. اخیراً وقتی با پسربچه‌ها گفت‌و‌گو می‌کردم، یکی از آنها با جدیت و دردناکی پرسید: چرا حملات تروریستی انجام می شود؟ چرا یهودیان خوب، کشته می‌شوند؟ در جواب او گفتم که زیرا یهودیان به اندازه کافی در اسرائیل به خصوص در یهودا و سامرا -نامی که اشغالگران بر کرانه باختری نهاده‌اند- وجود ندارد».

خاخام‌ها به عنوان روحانیون دینی نقش برجسته ای در جامعه صهیونیستی بازی می‌کنند و قدرت بالایی نیز دارند.

او در ادامه اذعان کرد که رژیم صهیونیستی همواره به یک دشمن خارجی نیاز دارد تا با توسل به آن بتواند ساکنان سرزمین اشغالی را یکپارچه نگه دارد.

این خاخام صهیونیست در این باره گفت: «برخی معتقدند که مشکل از خارج است و اگر دشمنانمان نباشند، مشکلات حل می‌شود، [اما] ما از تورات آموخته‌ایم که حقیقت خلاف این است، اگر دشمنانی نباشند، مشکلات بیشتری شکل می‌گیرد، بنابراین ناخوشایند است که اعتراف کنیم که مبارزه با دشمن، اسرائیل را شکل می‌دهد و متحد می‌کند».

«الیعازر میلامید» سپس گفت که یهودیان باید تمامی کره زمین را در بر بگیرند، او ادعا کرد: «تا زمانی که تعداد کافی از یهودیان برای سکونت در زمین وجود نداشته باشد، تا جایی که هیچ جای خالی در زمین نماند، طبیعی است که طبق اراده خداوند دشمنان در زمین باقی بمانند».

این خاخام افراطی صهیونیست گفت: «پس از تکثیر قوم بنی اسرائیل و تقویت جسمی و روحی، دشمنان می‌روند و به احتمال زیاد عده‌ای از آنها به ما ملحق شده و دوستدار ما می‌شوند، به احتمال زیاد کسانی هستند که می‌جنگند و شکست می خورند و کسانی هم هستند که ترجیح می‌دهند به کشور دیگری مهاجرت کنند».

او سپس یهودیان دیگر نقاط دنیا را برای مهاجرت به فلسطین اشغالی تشویق کرد و برای آن «اجر الهی» در نظر گرفت و گفت: «خوشا به حال کسانی که به خاک اسرائیل قدم می‌گذارند».

به گزارش فارس، ادعاهای مطرح شده در سخنان این خاخام صهیونیست و تشویق برای مهاجرت باقی مانده یهودیان به فلسطین اشغالی در شرایطی است که محافل صهیونیستی در سال‌های گذشته بارها به مهاجرت معکوس یهودیان به کشورهای دیگر اعتراف کرده‌اند.

در این راستا شبکه عبری زبان کان در ماه مارس گزارش داد، در جریان یک نظرسنجی، مشخص شده است که یک چهارم یهودیان حاضر در فلسطین اشغالی، به فکر مهاجرت از فلسطین هستند و اقدامات عملی را برای این کار صورت داده‌اند.

پربیننده ترین خبرها