خنثی‌سازی تلاش برای ترور دو روزنامه‌نگار برجسته روس

خنثی‌سازی تلاش برای ترور دو روزنامه‌نگار برجسته روس
شنبه 24 تير 1402 - 23:25

سرویس امنیت فدرال روسیه از خنثی‌سازی توطئه اوکراین برای ترور دو روزنامه‌نگار خبر داد.

العالم - اروپا

سرویس امنیت فدرال روسیه شنبه (۱۵ ژوئیه) از خنثی‌سازی توطئه برای ترور روزنامه‌نگاران برجسته روس خبر داد.

این نهاد امنیتی روسیه اعلام کرد تعداد نامشخصی از افراد را جمعه بازداشت کرده که نزدیک خانه و محل کار «مارگاریتا سیمونیان» و «کسنیا سوبچاک» عملیات شناسایی انجام داده بودند.

خبرگزاری «اینترفاکس» روسیه به نقل از سرویس امنیت فدرال این کشور گزارش داد بازداشت‌شدگان اعتراف کرده‌اند از طرف اوکراین حمله به این دو زن را تدارک دیده بودند و به آن‌ها وعده ۱.۵ میلیون روبل برای ترور هر یک از این دو نفر داده شده بود. اوکراین به این خبر واکنش نشان نداده است.

سیمونیان سردبیر خبرگزاری «روسیا سگودنیا» شرکت مادر رسانه‌های اسپوتنیک و «راشا تودی» است و سوبچاک روزنامه‌نگار و مجری برجسته است که در سال ۲۰۱۸ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شد.

«داریا دوگینا» روزنامه‌نگار و «ولادلن تاتارسکی» وبلاگ‌نویس نظامی سال گذشته در حوادث بمب‌گذاری در داخل روسیه کشته شدند. روسیه، اوکراین را مقصر ترور این افراد معرفی کرد اما کی‌یف رد کرده است.

به گزارش فارس، در ماه مه، «زاخار پریلپین» نویسنده برجسته روس در بمب‌گذاری خودرو که راننده‌اش کشته شد، زخمی شد. در پی آن، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد مسؤولیت حمله تروریستی به نویسنده روس نه تنها برعهده مقامات اوکراین است بلکه حامیان غربی آن و به خصوص آمریکا نیز در این زمینه مسؤولیت دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها