گزارش العالم از طغیان در سرزمین‌های اشغالی؛ ثانیه‌شماری برای آغاز جنگ داخلی

يکشنبه 25 تير 1402 - 13:30

صدها هزار اسرائیلی در بیست و هشتیمن هفته پیاپی در اعتراض به اصرار کابینه این رژیم به اجرای اصلاحات قضایی تظاهرات کردند؛ رسانه‌های رژیم صهیونیستی گفتند حدود 190 هزار نفر در تل آویو و 200 هزار نفر در مناطق دیگر علیه برنامه های کابینه نتانیاهو برای تضعیف دستگاه قضایی این رژیم تظاهرات کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

تظاهرات کنندگان در قدس اشغالی و تل آویو و دیگر مناطق خواستار توقف کامل اقدامات کابینه نتانیاهو با موضوع اصلاح دستگاه قضایی این رژیم شدند و درباره تلاش های این کابینه برای کشاندن این رژیم به جنگ داخلی هشدار دادند.

امجد شهاب، کارشناس رژیم صهیونیستی به خبرنگار العالم گفت: اکنون دیگر آغاز جنگ داخلی در این رژیم مسأله وقت است؛ هر دو جبهه بر خواسته های خود اصرار دارند و هر یک می کوشند برای تضعیف طرف مقابل وقت بخرند. امروز صحبت از درگیری غیر قابل اجتناب است.

صدها تن از خلبانان نیروی هوایی این رژیم هم تهدید کرده اند که در صورت اصرار نتانیاهو بر تضعیف دستگاه قضایی، از دستورات نظامی سرپیچی خواهند کرد.

فخری ابو دیاب نویسنده و تحلیلگر سیاسی به شبکه العالم گفت: "این نافرمانی باعث تحلیل رفتن قدرت ارتش رژیم اشغالگر و توان بازدارندگی آن می شود. به نظرم کسانی که با مقوله استراتژی های نظامی و پایبندی به دستورات نظامی آشنا هستند می دانند که این امر سرآغاز روپاشی رژیم صهیونیستی است".

معترضان خواستار شورش مدنی از دوشنبه آینده در همه دستگاه ها و حضور در خیابان ها در شهرهای اصلی برای توقف تحرکات کابینه نتانیاهو شده اند.

محاصره خانه نخست وزیر و رئیس رژیم صهیونیستی توسط معترضان به مثابه اصرار آنها بر اجرای خواسته هایشان بود اما از آنجا که مورد بی توجهی قرار گرفت، معترضان اعلام کردند که هر چه زمان بگذرد، سرانجام نتانیاهو از حکومت برکنار و محاکمه خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها