حضور ده‌ها هزار نفر در تظاهرات سرزمین‌های اشغالی

يکشنبه 25 تير 1402 - 09:28

دیروز شنبه ده‌ها هزار اسرائیلی در تل آویو و دیگر شهرها در اعتراض به اصلاحات قضایی مورد نظر کابینه رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

شورای رسمی پخش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حدود 100 هزار صهیونیست در تظاهرات در خیابان کابلان در شهر تل آویو شرکت داشتند.

همچنین به گفته این رسانه، ده ها هزار نفر دیگر در مناطق دیگری در شمال و جنوب و مرکز فلسطین اشغالی تظاهرات کردند.

وب سایت عبری والا گزارش داد که حدود 190 هزار تظاهرکننده در خیابان کاپلان تل آویو و 200 هزار نفر در شهرهای دیگر در تظاهرات علیه طرح اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو شرکت کردند.

1

این تظاهرات چند روز پس از اعلام موافقت اولیه کنست این رژیم با بند اصلی این لایحه مبنی بر کاهش اختیارات قوه قضاییه در برابر مصوبات کابینه، آغاز شد.

طبق این لایحه، کابینه نقش بیشتری در انتصابات قوه قضاییه خواهد داشت، این لایحه برای اینکه لازم الاجرا شود باید به تصویب نهایی کنست برسد.

تظاهرات هفتگی در این رژیم به دنبال افشای طرح اصلاح دستگاه قضایی رژیم، در ژانویه آغاز شد و هنوز ادامه دارد. اما به رغم سرایت اعتراضات به بخش های تکنولوژی و نظامیان ذخیره، بعید به نظر می رسد که تأثیری در جلوگیری از تصمیمات هیئت حاکمه رژیم داشته باشد.

در مقابل کابینه نتانیاهو – که از حزب لیکود و متحدان راستگرا و مذهبیهای افراطی تشکیل شده است – مدعی است که این اصلاحات برای بازگرداندن توازن در توزیع قدرت بین دستگاه قضایی و پارلمان، اجتناب ناپذیر است.

پربیننده ترین خبرها