تأکید حزب‌الله بر دستیابی به توافق ملی برای نجات کشور

تأکید حزب‌الله بر دستیابی به توافق ملی برای نجات کشور
دوشنبه 26 تير 1402 - 02:20

عضو شورای مرکزی جنبش حزب‌الله لبنان بر ضرورت دستیابی سریع به توافق ملی برای نجات این کشور در تمامی سطوح مالی، اقتصادی، اجتماعی و حیاتی تأکید کرد.

العالم-لبنان

شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی جنبش حزب‌الله لبنان بر ضرورت دستیابی به توافق ملی و انتخاب رئیس جمهور تأکید کرد.

لبنان، از هشتم آبان سال گذشته در پی پایان دوره ریاست‌جمهوری میشل عون، تاکنون با خلأ ریاست‌‌جمهوری مواجه بوده و پارلمان این کشور با وجود برگزاری چندین جلسه، هنوز موفق به انتخاب رئیس‌جمهوری توافقی نشده است.

شیخ قاووق با اشاره به ضرورت توافق ملی برای نجات کشور در سطوح مالی، اقتصادی، اجتماعی و حیاتی گفت: «گروهی که به دنبال چالش و رویارویی بود به بن‌بست رسیده است و این همان علت تنش‌، ناامیدی و فریادهای آنهاست؛ ما مشتاق رسیدن به آینده‌ای نزدیک هستیم که در آن گشایش‌های سیاسی اتفاق افتد و درد و رنج ملت لبنان کاهش یابد و رسیدن به انتخاب رئیس جمهور نزدیک‌تر شود».

بنابر گزارش شبکه المنار، این عضو جنبش حزب‌الله همچنین در واکنش به تصمیم پارلمان اروپا درباره باقی ماندن آوارگان سوری در لبنان گفت: «تصمیم اتحادیه اروپا اهانت به حاکمیت و کرامت لبنان و تهدیدی حقیقی برای ثبات و وحدت ملی آن است».

وی افزود که لبنان ملزم به اجرای توصیه‌های اروپا نیست و به نفع لبنان است که هر چه سریعتر برای پیدا کردن راهی برای حل بحران آوارگان، با دولت سوریه گفت‌وگو کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها