مقام ارتش صهیونیستی: احتمال جنگ با حزب‌الله بسیار ضعیف است

مقام ارتش صهیونیستی: احتمال جنگ با حزب‌الله بسیار ضعیف است
يکشنبه 25 تير 1402 - 19:02

فرمانده منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که قرار نیست جنگی با حزب‌الله لبنان رخ دهد.

العالم - فلسطین اشغالی

«اوری گوردین» فرمانده منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد که علی‌رغم تنش و اتفاقات اخیر در مرز لبنان، اما احتمال جنگ با حزب‌الله لبنان ضعیف است.

به نوشته وبگاه عرب۴۸، او در دیدار با رؤسای شوراهای محلی شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نزدیکی مرز لبنان گفت که ارزیابی‌های ارتش اسرائیل احتمال وقوع جنگ با حزب‌الله را بسیار ضعیف می‌دانند. «اوری گوردین» از صهیونیست‌های ساکن شمال فلسطین اشغالی خواست تا بدون دغدغه به زندگی عادی خود ادامه دهند.

دیدار فرمانده بخش شمالی ارتش صهیونیستی با مقامات محلی این منطقه پس از آن صورت گرفت که طی هفته‌های اخیر مرز لبنان با فلسطین اشغالی شاهد تنش بود تا جایی که برخی محافل صهیونیستی از احتمال رویارویی نظامی با حزب‌الله لبنان سخن گفتند.

«اوری گوردین» همچنین در این جمع مدعی شد که ارتش صهیونیستی آماده مواجه با سناریوهای مختلفی در مرزهای شمالی است.

در مقابل نیز مقامات محلی به فرمانده بخش شمالی ارتش صهیونیستی گفتند که نگران افزایش فعالیت و حضور فعالان وابسته به حزب‌الله در مرز و «تحریکات» آن‌ها در نزدیکی شهرک‌های صهیونیست‌نشین هستند.

تنش‌ها در مرز جنوبی لبنان، طی چند هفته اخیر افزایش یافته است. رسانه‌های صهیونیستی چندی پیش مدعی شدند که نیروهای حزب‌الله حدود دو ماه پیش در عمق ۳۰ متری فلسطین اشغالی و به طور مشخص در محل تحت کنترل تل‌آویو در مزارع شبعا، دو چادر برپا کرده‌اند و تکاوران «رضوان» در این چادرها مستقر هستند. هرچند سپس ادعا کرد که یکی از این چادرها برچیده شده و تنها یک چادر در آن سوی خط آبی بنا شده است. ادعایی که «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان آن را رد و اعلام کرد که این چادر در خاک لبنان قرار دارد و نیروهای رژیم صهیونیستی باید از مناطق اشغالی نیز خارج شوند.

سید حسن نصرالله نیز در سخنرانی اخیر خود به مناسبت سالروز جنگ ۳۳ روزه گفت که حزب‌الله لبنان به هرگونه تعدی اسرائیل به چادر خود در منطقه جنوبی لبنان پاسخ خواهد داد و این چادر در خاک لبنان برپا شده است.

او تأکید کرد: «سکوت در برابر اشغالگری اسرائیل در روستای الغجر جایز نیست» و گفت که همه ارکان لبنان باید برای آزادی روستای الغجر از اشغال اسرائیل موضع ثابت و محکمی بگیرند.

تنش‌ها در مرز لبنان و فلسطین اشغالی تا جایی پیش رفت که پنج شنبه هفته گذشته به اوج خود رسید و به شلیک پرتابه از جنوب لبنان و حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به مناطق جنگلی در نزدیکی کفرشوبا منجر شد.

رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۰ در برابر مقاومت حزب‌الله ناچار به فرار از جنوب لبنان پس از دو دهه شد اما همچنان بخش‌هایی از جنوب لبنان از جمله مزارع شبعا و کفرشوبا با مساحت ۲۰۰ کیلومتر مربع را تحت اشغال خود دارد. پهپادهای جاسوسی رژیم صهیونیستی همراه بر فراز خط تماس مزارع شبعا با مناطق آزاد شده لبنان در حال پرواز هستند و بارها حریم هوایی مناطق لبنانی را نقض کرده‌اند.

به گزارش فارس، این منطقه در مرز میان لبنان ، سوریه و اسرائیل واقع شده است. اشغالگران حاضر به تخلیه این منطقه نیستند و حزب الله لبنان نیز بارها اعلام کرده تا زمانی که یک وجب از خاک لبنان در اشغال باشد از هیچ تلاشی برای آزادسازی آن دریغ نخواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها