شمار قربانیان توفان و سیل ویرانگر در کره جنوبی به 40 نفر رسید

شمار قربانیان توفان و سیل ویرانگر در کره جنوبی به 40 نفر رسید
دوشنبه 26 تير 1402 - 09:39

شدیدترین آسیب در مناطق مرکزی و جنوبی کره جنوبی رخ داده است.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش خبرگزاری پی‌ای میدیا، بارش شدید باران برای نهمین روز متوالی کره جنوبی را تحت تاثیر قرار داده است و نیروهای امدادی در تلاش برای جستجوی بازماندگان در رانش زمین، خانه‌های آسیب‌دیده و خودروهای گیرافتاده در باتلاق‌ها هستند.
از 9 جولای که باران شدید کره جنوبی را درنوردید، دست‌کم 40 نفر کشته، 34 نفر مجروح شده اند و بیش از 10 هزار نفر وادار به ترک خانه‌هایشان شده اند.
شدیدترین آسیب در مناطق مرکزی و جنوبی کره جنوبی متمرکز شده است.
در شهر مرکزی چئونگجو، صدها نیروی امدادی، از جمله غواصان، به جستجوی بازماندگان در یک تونل گل‌آلود ادامه دادند که در آن حدود 15 وسیله نقلیه، از جمله یک اتوبوس، در سیل ناگهانی عصر روز شنبه گرفتار شدند.
دولت نزدیک به 900 نیروی امدادی را در تونل مستقر کرده است که تاکنون 13 جسد را بیرون کشیده و 9 نفر را که به دلیل جراحات مداوا شده بودند، نجات داده اند.
هنوز مشخص نیست چند نفر در خودروهای غرق‌شده حضور داشتند.
تا بعدازظهر دوشنبه به وقت محلی، نیروهای امدادی بیشتر آب تونل را بیرون آورده بودند و یک روز پس از آن که از قایق‌های لاستیکی برای جابجایی و انتقال اجساد روی برانکارد استفاده کردند، حالا با پای پیاده محل را جستجو می‌کنند.
صدها کارمند اورژانس، سرباز و پلیس همچنین در شهر یچون در جنوب شرقی این کشور به دنبال نجات‌یافتگان هستند؛ جایی که دست‌کم 9 نفر در آن جان باختند و هشت نفر در فهرست مفقودان قرار گرفتند.
تصاویر از صحنه نشان می‌دهد که افسران آتش‌نشانی و پلیس هنگام عبور از گل و لای و آوار خانه‌های ویران شده از سگ‌های جستجوگر استفاده می‌کنند.
وزارت کشور و ایمنی در گزارشی اعلام کرد که نزدیک به 200 خانه و حدود 150 جاده در سراسر کشور آسیب دیده یا ویران شده است، در حالی که در چند روز گذشته 28 هزار و 607 نفر بدون برق بوده اند.
اداره هواشناسی کره هشدار بارش شدید باران را در مناطق وسیعی از این کشور اعلام کرد.
باران‌های سیل‌آسا تا سه سانتی‌متر در ساعت در برخی مناطق جنوبی باریده است. مناطق مرکزی و جنوبی همچنان ممکن است تا روز سه‌شنبه 20 سانتی‌متر بارندگی داشته باشند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها