ارتقای روابط میان ایران و آفریقا وزیر خارجه اسراییل را به کنیا کشاند

ارتقای روابط میان ایران و آفریقا وزیر خارجه اسراییل را به کنیا کشاند
دوشنبه 26 تير 1402 - 12:29

بلافاصله پس از سفر دوره‌ای آیت الله رییسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به آفریقا و به طور خاص کنیا، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز با ابراز نگرانی از نفوذ تهران در قاره سیاه، به این منطقه سفر کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

پایگاه خبری صهیونیستی «ایزرائیل نیوز» از سفر «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به کنیا تحت عنوان «دیدار سریع» یاد کرد و نوشت: کوهن در سفری سریع به نایروبی و دیدار با همتای کنیایی و دیگر مقامات این کشور، یکشنبه شب به تل آویو بازگشت.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره دیدار خود از کنیا گفت: دیدار دیپلماتیک از کنیا از نظر منطقه ای و راهبردی برای مقابله با نفوذ ایران در قاره آفریقا اهمیت زیادی دارد.

کوهن با اشاره به جایگاه کنیا در شرق آفریقا و عضویت آن در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: کنیا می تواند در موضوع نظارت بین المللی بر برنامه هسته ای ایران اعمال نفوذ کند.

وی از مقامات کنیایی برای حمایت از تلاش های تل آویو برای باز کردن راه های ارتباطی با آندسته از کشورهایی که با آنها ارتباط دیپلماتیک ندارد، تقدیر کرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران هفته گذشته به کشورهای کنیا، اوگاندا و زیمباوه سفر کرد.

رئیس جمهور در این سفر علاوه بر دیدار و گفت‌وگو با روسای جمهور سه کشور کنیا، اوگاندا و زیمباوه با برخی از تجار و فعالان اقتصادی و دانشگاهی نیز دیدار کرد.

در این سفر همچنین به منظور ارتقای سطح روابط با کشورهای دوست و همسو، در مجموع ۲۱ سند همکاری میان مقامات عالیرتبه ایران و همتایانشان در سه کشور کنیا، اوگاندا و زیمباوه به امضا رسید.

پس از برقراری دوباره روابط میان تهران - ریاض در ۱۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۱، مقامات تل آویو تاکنون چندین بار اعلام کرده اند که در حال برقراری رابطه با برخی کشورهای اسلامی هستند، موضوعی که تا به امروز هیچ یک به اثبات نرسیده و معلوم است که سران تل آویو از طرفی از ارتقای روابط میان ایران و دیگر کشورهای اسلامی نگران هستند و از طرف دیگر به دنبال راهی می گردند تا قطار بی ریل سازش با کشورهای اسلامی را به حرکت بیندازند.

پربیننده ترین خبرها