پویش بین المللی برای پایان دادن به نقض حقوق "بدون ها" در کویت

پویش بین المللی برای پایان دادن به نقض حقوق
سه شنبه 27 تير 1402 - 13:03

سازمان « آمریکایی های حامی دموکراسی و حقوق بشر در بحرین» ، کمپین بین‌المللی را برای تحت فشار قرار دادن دولت کویت به منظوراحترام به حقوق جامعه «بدون» و پایان دادن به نقض حقوق بشر درزمینه دسترسی به ابتدایی‌ترین حقوق از جمله آموزش، مراقبت های بهداشتی و اشتغال، و نیز آزادی بیان و برپایی تجمعات به راه انداخته‌ و از دولت کویت خواست به اقدامات تبعیض آمیز علیه بدون ها پایان دهد و حقوق شهروندی به آنان اعطا نماید.

العالم - آسیا

این پویش بین المللی پیام هایی را برای وزرای امور خارجه نروژ، ایسلند، سوئیس، انگلستان و ایالات متحده آمریکا و همچنین روساء و اعضای کمیته امور خارجه و کمیته مشترک حقوق بشر در پارلمان کشورهای فوق الذکر و همچنین برای دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل متحد ارسال کرد.

این سازمان از کشورها و طرف‌های یاد شده خواست تا دولت کویت را تحت فشار قرار دهد تا به تعهدات خود در زمینه حقوق بشر احترام بگذارد و حقوق اساسی جامعه «بدون» ازجمله دسترسی به آموزش، مراقبت های بهداشتی و خدمات اولیه را تضمین کند.

این پویش همچنین خواستار پایان دادن به اقدامات تبعیض آمیز دولت کویت علیه « بدون ها » وتضمین ادغام آنها در جامعه و رفع محدودیت های کنونی آنان شد.

این پویش بین المللی همچنین اعمال فشار بر کویت برای اجرای راهبردی به منظور اعطای تابعیت به همه ی اعضای جامعه «بدون » و رعایت کنوانسیون بین المللی مربوط به وضعیت افراد بدون تابعیت را خواستار شد.

پویش یاد شده همچنین خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط فعالان «بدون» شد که برای مطالبه حقوق اولیه خود به طور خودسرانه بازداشت شده اند.

«بدون ها» در کویت با محدودیت هایی برای دسترسی به خدمات اساسی مانند آموزش، خدمات بهداشتی و اشتغال، روبرو هستند و با اقداماتی ازجمله بازداشت های گروهی و خودسرانه، و سایر اقدامات غیرقانونی برای سرکوب جامعه مدنی و تلاش های عمومی برای احترام به حقوق بدون مواجه هستند.

پربیننده ترین خبرها