گزارش العالم از اوضاع فاجعه بار کودکان یمنی بر اثر جنگ و محاصره

سه شنبه 27 تير 1402 - 22:46

وضعیت کودکان یمنی بر اثر وخامت اوضاع معیشتی ناشی از جنگ و محاصره و اوضاع پیچیده انسانی بسیار فاجعه بار است.

العالم - یمن

گزارش های سازمان های بین المللی حاکی از آن است که حدود 6 میلیون کودک یمنی با خطر گرسنگی مواجه هستند و به شدت به کمک های غذایی و دارویی نیاز دارند.

وضعیت فاجعه بار کودکان یمن، به گفته سازمان‌های فعال در زمینه اقدامات بشردوستانه از جمله یونیسف، مستلزم افزایش تلاش‌ها برای ارائه درمان‌های فوری برای مقابله با این بحران و نجات جان میلیون‌ها کودک است، به‌ویژه که بیش از 11 میلیون کودک یمنی در این کشور نیاز فوری به حمایت دارند و حدود "دو میلیون و دویست" کودک از سوء تغذیه شدید رنج می برند.

حمید الرفیق مشاور وزیر بهداشت یمن به خبرنگار العالم گفت: سوءتغذیه کودکان یمنی شدید و خطرناک شده است و تعداد مرگ و میر کودکان نیز در حال افزایش است.

وضعیت کودکان یمن بخشی از درد و رنج اقشار و گروه های مختلف یمنی بر اثر جنگ و شرایط سختی است که در آن به سر می برند؛ اما کودکان بزرگترین قربانیان این درد و رنج بوده اند؛ آنها دچار معلولیت های جسمی و مشکلات روحی ناشی از کمبود مواد غذایی و یا غیر بهداشتی بودن غذاها و شیوع بیماری ها شدند.

گزارش های بین المللی حاکی از آن است که نزدیک به 22 میلیون یمنی به کمک های فوری بشردوستانه نیاز دارند؛ بحران انسانی در یمن در واقع یکی از بدترین بحران ها در جهان است.

پربیننده ترین خبرها