گزارش العالم از رسیدن کشتی نجات یمن به سواحل الحدیده + ویدئو

سه شنبه 27 تير 1402 - 07:32

پس از سال ها تحرکات دیپلماتیک و درخواست های بین المللی و داخلی به دنبال تنش های ناشی از مواضع مخالف و موافق با تخلیه کشتی نجات یمن، این کشتی برای عملیات تخلیه به سواحل الحدیده رسیده است.

العالم - یمن

«زیاد الحسنی» خبرنگار العالم از الحدیده یمن گزارش داد که نفتکش غول پیکر نوتیکا "Nautica" که متعلق به سازمان ملل است، پس از خرید به قیمت حدود 85 میلیون دلار اکنون در اختیار دولت صنعاء است و هزینه های پروژه انتقال مواد نفت خام از کشتی Safer به کشتی یمن که بیش از 130 میلیون دلار است، بدان افزوده شده تا یمن و دریای سرخ را از یک فاجعه انسانی و زیست محیطی که در شرف وقوع بود، در امان نگه دارد.

«ادریس الشامی» در این باره گفت که امروز برای یمن یک روز تاریخی است و این اولین گام اجرایی اساسی برای نجات از خطر محیط زیستی است که وطن ما را تهدید می کرد.

«حسین العزی» معاون وزیر امور خارجه یمن نیز در مصاحبه با خبرنگار العالم اظهار داشت که این اقدام تحت کنترل دولت صنعاء صورت گرفت و یمن متعلق به همه یمنی هاست.

به گزارش خبرنگار العالم، تخلیه بیش از یک میلیون بشکه نفت خام از نفتکش «صافر» که طبق تایید تیم فنی، با توجه به از کار افتادن برخی از سیستم ها در کشتی، بیش از سه هفته طول می کشد، بر میزان خطر می افزاید.

«احمد البشری» معاون اول استانداری الحدیده در گفتگو با خبرنگار العالم گفت که محموله نفت کشتی صافر و نوتیکا برای یمن یک گام بزرگ محسوب می شود و ما نیاز به گام های بیشتر در این زمینه و حفظ امنیت این دو کشتی داریم.

خبرنگار العالم در پایان گزارش خود گفت که ذخیره و حفظ مقدار نفت خام وظیفه موقت کشتی یمنی نوتیکا است، به ویژه این که در مورد مکانیسم خاص برای فروش و توزیع عواید حاصل از آن، توافقی حاصل نشده است.

پربیننده ترین خبرها