گزارش العالم از اعتراضات "روز پارازیت" در اسراییل و هجوم به قطارهای عمومی

چهارشنبه 28 تير 1402 - 11:35

با پیوستن سندیکای پزشکان به اعتصاب محدود و اعلام وضعیت فوق العاده، اعتراضات داخل سرزمین های اشغالی علیه حکومت نتانیاهو در حال افزایش است. معترضان در همینن حال در روز پارازیت، آنگونه که آن را نامگذاری کرده اند،به ایستگاه‌های قطارهای عمومی و سریع‌السیر نیز هجوم بردند.

العالم _ سرزمین های اشغالی

خضر شاهین خبرنگار العالم در قدس اشغالی گزارش داد روز پارازیت (دیروز سه شنبه)، روزی بود که معترضان در سرزمین های اشغالی، به نشانه اعتراض به اصلاحات قضایی نتانیاهو و حکومت او نامگذاری کرده بودند تا فشار آورند این اصلاحات متوقف شود.

معترضان در این روز قطارهای عمومی و سریع السیر را داخل سرزمین های اشغالی متوقف کردند و برخی از جاده ها و خیابان های اصلی را بستند.

فراس یاغی، تحلیلگر سیاسی گفت: این شکاف بیشتر و بیشتر خواهد شد و پر واضح است که این حکومت به فکر این مردم نیست و به حرف آنان گوش نمی دهد و در صدد است همه سیاست های خود را به پیش ببرد، زیرا حکومت نتانیاهو براساس اصل «بی منطقی» استوار است.

خبرنگار العالم گزارش داد: با گسترش اعتراضات داخل سرزمین های اشغالی، سندیکای پزشکان به یک اعتصاب محدود پیوست و وضعیت اضطراری اعلام کرد. این اعتصاب در حالی رخ داد که تظاهرات بزرگی در مناطق مختلف برگزار شد و صدها هزار معترض در قدس اشغالی و در دیگر مناطق، در آن شرکت کردند. این اعتراضات به تل آویو و حیفا نیز رسید. معترضان تاکید کردند که با وجود سرکوب اعتراضات توسط نیروهای امنیتی، به اعتراضات و اعتصابات تا برآورده شدن خواسته هایشان برای توقف طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو و همفکرانش ادامه خواهند داد.

محمد زهیکه، متخصص امور اسرائیل گفت: آنچه روز گذشته اتفاق افتاد و پزشکان در مخالفت با سیاست های حکومت راست افراطی، به اعتصاب پیوستند، بسیار مهم است و نشان می دهد که عرصه های دیگری برای گسترش اعتراضات و پیوستن دیگر معترضان به جنبش داخلی وجود دارد که در نهایت می تواند به نافرمانی داخلی در سرزمین های اشغالی منجر شود و اگر نتانیاهو از سیاست های افراطی خود عقب نشینی نکند، قطعا حکومت او را با تهدید جدی مواجه خواهد کرد.

در همین حال هرتزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش رژیم اشغالگر در جلسه کمیته امور خارجی و امنیت این رژیم گفت: هرکس خواستار خودداری از انجام خدمت نظامی شود، به امنیت اسرائیل و ارتش لطمه وارد خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها