نتانیاهو به بایدن: اصلاحات قضایی را تا پایان ادامه می دهم

نتانیاهو به بایدن: اصلاحات قضایی را تا پایان ادامه می دهم
چهارشنبه 28 تير 1402 - 08:57

یک رسانه اعلام کرد که نخست وزیر اسرائیل به رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده که قصد دارد اصلاحات قضایی را در کشورش تا پایان ادامه دهد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش اسپوتنیک، پرتال خبری اسرائیلی والا ( Walla) به نقل از منابعی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل در جریان تماس تلفنی به جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که قصد دارد اصلاحات قضایی را تا پایان ادامه دهد.

بر مبنای داده های این رسانه، جو بایدن در جریان گفتگوی روز دوشنبه بر اینکه نتانیاهو به راه حلی راضی الطرفین با اپوزسیون در مورد مسئله اجرای بخش باقی مانده اصلاحات سیستم حقوقی کشور دست یابد، پافشاری نموده است، این در حالیست که نتانیاهو به وی اعلام کرده که اپوزسیون از اقدام برای دستیابی به توافق خودداری می نماید.

پرتال خری والا به نقل از یک مقام آمریکایی که نام وی فاش نشده است، اعلام کرد که ننانیاهو به وضوح این را به بایدن اعلام کرده که وی نیاز به فضای بیشتر برای مانور با شرکای شازش ناپذیر خود در ائتلاف دارد.

این در حالیست که در چند مدت اخیر تجمعات اعتراضی وسیعی در اقصی نقاط اسرائیل در اعتراض به اصلاحات قضایی مد نظر نخست وزیر اسرائیل برگزار می شود.

پربیننده ترین خبرها