ناکامی واشنگتن در اجرای سیاست های خود بخاطر کابینه افراطی نتانیاهو  

ناکامی واشنگتن در اجرای سیاست های خود بخاطر کابینه افراطی نتانیاهو  
پنج‌شنبه 29 تير 1402 - 17:40

یکی از فعالان سیاسی فلسطینی گفت: آمریکا می خواهد اهداف سیاسی خود را در خاورمیانه اجرایی کند اما  نمی تواند از طریق کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو بدان دست یابد این درحالی است که اگر واشنگتن بر ضرورت تعلیق اصلاحات قضایی مطرح شده از سوی این کابینه افراطی فشار بیاورد رشته این حکومت تماما ازهم گسسته خواهد شد.

العالم فلسطين

دکتر امال وهدان یکی از فعالان سیاسی فلسطینی در گفت و گو با برنامه "مع الحدث" شبکه خبری العالم، با اشاره به خطرات تغییر وضعیت در رژیم صهیونیستی و حرکت به سوی جنگ داخلی افزود: در اسراییل دو ساختار وجود دارد طرفی که نتانیاهو نماینده آن است و کابینه تندرو وی و ساختار دوم کسانی که خود را سکولار می نامند و همچنین لیبرال ها که از حمایت بسیار قوی آمریکا و اتحادیه اروپا برخوردارند.

این فعال سیاسی فلسطینی می گوید که درگیری داخلی میان صهیونیست ها ممکن است به ترورهایی منجر شود و متعصبان و افراط گرایان فضا را به سوی این درگیری سوق دهند: زیرا آنها چاره دیگری ندارند ... آنها برنامه خاصی دارند که می خواهند اجرا کنند و اپوزیسیون سد راه آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: اپوزیسیون رژیم اشغالگر عمدتاً در همه سطوح اعم از سیاسی و دیپلماتیک از سوی آمریکایی‌ها حمایت می‌شود و اگر حمایت نمی‌شد تا کنون دوام نمی‌آورد. این حمایت نیز به خاطر خطراتی است که دولت آمریکا از ناحیه گرایشات کابینه افراطی اسرائیل احساس می کند.

وهدان افزود: تمام تلاش آمریکا درخصوص پرونده فلسطین یا درگیری های عربی و صهیونیستی در فلسطین حلو و حوش مدیریت بحران است، زیرا شاهد کاهش نقش آمریکا در منطقه هستیم.

پربیننده ترین خبرها