وزیر ارتباطات عراق همکاری با شرکت های سوئدی را ممنوع کرد

وزیر ارتباطات عراق همکاری با شرکت های سوئدی را ممنوع کرد
پنج‌شنبه 29 تير 1402 - 18:07

وزیر ارتباطات عراق روز پنجشنبه و در ادامه تنش میان بغداد و استکلهم بر سر اهانت به قران کریم و پرچم عراق در سوئد، اعلام کرد که هرگونه همکاری با شرکت های سوئدی ممنوع است.

العالم - عراق

به گزارش شبکه العهد، سخنگوی وزارت ارتباطات عراق روز پنجشنبه گفت: هیام الیاسری دستور ممنوعیت همکاری این وزارت خانه و نهادهای زیر مجموعه آن را با شرکت های سوئدی صادر کرده است.

عمر عبدالرزاق اضافه کرد: این دستور پس از آن صادر شد که دولت سوئد به یک شخص تندرو اجازه داد قرآن کریم و پرچم عراق عراق را به آتش بکشد.

سازمان اطلاع رسانی و ارتباطات عراق نیز مجوز فعالیت شرکت «اریکسون» در این کشور را تعلیق کرد.

محمد الشیاع السودانی نخست وزیر عراق در نشست فوق العاده امروز کابینه دولت خود در واکنش به اقدام مجدد سوئد در صدور مجوز برای اهانت به قرآن کریم از وزارت خارجه عراق خواست تا هرچه سریع تر به سفیر سوئد در بغداد ابلاغ کند که خاک عراق را ترک کند.

نخست وزیر عراق همچنین از وزارت امور خارجه این کشور خواست تا هرچه سریع تر کاردار سفارت عراق در استکهلم را به بغداد بازگرداند.

تصمیم نخست وزیر عراق پس از آن انجام شد که پلیس سوئد دیروز در اقدامی تحریک آمیز بار دیگر مجوز آتش زدن قرآن در مقابل سفارت عراق در استکهلم برای همان فردی که پیش‌تر مرتکب این عمل شنیع شده بود را صادر کرد.

پربیننده ترین خبرها