حمایت قاطع ائتلاف چارچوب هماهنگی شیعی از تصمیم دولت عراق برای اخراج سفیر سوئد

حمایت قاطع ائتلاف چارچوب هماهنگی شیعی از تصمیم دولت عراق برای اخراج سفیر سوئد
پنج‌شنبه 29 تير 1402 - 19:40

جریان سیاسی ائتلاف شیعی عراق حمایت خود را از اقدام دولت محمد شیاع السودانی در اخراج سفیر سوئد که امروز در پی اهانت مجدد به قرآن کریم و پرچم عراق در استکلهم، اتخاذ شد اعلام کرد.

العالم ـ عراق

دبیرخانه جریان سیاسی ائتلاف چارچوب هماهنگی شیعی عراق در بیانیه ای اقدام دولت سوئد برای اجازه دادن به یک افراط گرا جهت اهانت به قرآن کریم و پرچم عراق در مقابل سفارت این کشور در استکهلم را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه ائتلاف چارچوب هماهنگی شیعی عراق آمده است: تصمیم دولت محمد شیاع السودانی برای قطع روابط دیپلماتیک با سوئد و بازگردادن نماینده دیپماتیک عراق از استکهلم شجاعانه بود و از آن حمایت می کنیم.

این جریان سیاسی عراق خاطرنشان کرد: به همین مناسبت دردناک که مصادف با ماه محرم و ایام عاشورای امام حسین (ع) است، از مردم عراق و پیروان اهل بیت علیهم السلام می خواهیم تا فردا (جمعه ) در حمایت از دین خدا و کتاب مقدس او تظاهرات کنند.

ائتلاف چارچوب هماهنگی شیعی عراق از کشورهای عربی و اسلامی خواست که برای جلوگیری از این تجاوز آشکار به مقدسات اسلام و مسلمانان اقدامات فوری انجام دهند.

چارچوب هماهنگی شیعی عراق همچنین از سازمان همکاری اسلامی و کشورهای اسلامی و عربی خواست تا مواضع فوری و قاطع در قبال سوئد اتخاذ کنند.

به دنبال اقدام روز گذشته پلیس سوئد در خصوص صدور مجوز جدید تجمع برای امروز (پنجشنبه) در برابر سفارت عراق در استکهلم جهت اهانت به قرآن کریم و توهین به پرچم عراق، سفارت سوئد در بغداد سحرگاه امروز از سوی تظاهرکنندگان خشمگین به آتش کشیده شد.

به دنبال هتاکی مجدد به قرآن کریم در سوئد و اهانت به پرچم عراق مقابل سفارت این کشور در استکلهم، نخست وزیر عراق دستور اخراج سفیر سوئد در بغداد و بازگشت سفیر عراق در استکهلم را صادر کرد.

پربیننده ترین خبرها