گزارش العالم ازآخرین اعتراضات عراق پس از هتک حرمت قرآن و اخراج سفیر سوئد

پنج‌شنبه 29 تير 1402 - 20:57

خبرنگار العالم از آغاز تظاهرات اعتراضی علیه دولت سوئد در میدان التحریر در مرکز بغداد پایتخت عراق خبر داد.

العالم - عراق

«نوید بهروز» خبرنگار العالم در بغداد گزارش داد که جمعیت معترض وارد میدان التحریر شدند و مخالفت و خشم خود را از صدور مجوز مجدد، از سوی دولت سوئد برای هتک حرمت به قرآن کریم در مقابل سفارت عراق در استکهلم که امروز (پنجشنبه) بار دیگر انجام شد، ابراز کردند.

بنابر گزارش خبرنگار العالم، تظاهرات ظهر امروز در عراق در واکنش به اقدام هتک حرمت مجدد قرآن کریم و توهین به پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم در حالی برگزارشد که شب گذشته و سحرگاه امروز (پنجشنبه) تظاهرات کنندگان خشمگین در اعتراض به اقدام روز گذشته (چهارشنبه) سوئد در صدور مجوز برای تجمع امروز جهت هتک حرمت قرآن کریم، به مقر سفارت سوئد هجوم بردند و آن را به آتش کشیدند.
پس از آن ظهر امروز محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در دیدار با مقامات امنیتی از قطع روابط دیپلماتیک با سوئد، فراخوان کاردار عراق از این کشور و اخراج سفیر سوئد از بغداد خبر داد.

خبرنگار العالم در همین زمینه به دعوت مقتدی صدر برای سازماندهی تجمع اعتراضی در میدان تحریر در مرکز بغداد اشاره کرد که در آن سید مقتدی صدر ضمن محکوم کردن اهانت به قرآن کریم، خواستار تشکیل جلسه اضطراری اتحادیه عرب در بغداد یا هر کشور دیگری شد. وی همچنین بر حمایت از تصمیم دولت عراق مبنی بر اخراج سفیر سوئد تاکید کرد.

نوید بهروز خاطرنشان کرد: پس از استقرار نیروهای امنیتی عراق در اطراف ساختمان سفارت سوئد و کنترل اوضاع، آرامش به آنجا بازگشته است.

خبرنگار العالم گزارش داد که واقعه امروز هتک حرمت قرآن کریم در سوئد واکنش های خشمگینانه مردم و مسئولان عراقی و همچنین سران نیروهای سیاسی عراق را در پی داشته است.

معترضان خشمگین سفارت سوئد در بغداد را پیش از تجمعی که قرار بود امروز در مقابل سفارت عراق در استکهلم برای هتک حرمت یک نسخه از قرآن کریم برگزار شود، به آتش کشیدند.

معترضان عراقی در ساعات اولیه صبح با بالا رفتن از دیوارهای سفارت سوئد، آن را به آتش کشیدند و موافقت مجدد مقامات سوئدی برای سوزاندن قرآن کریم را محکوم کردند.

دولت عراق پیش از این در یک جلسه اضطراری اعلام کرده بود که به همتای سوئدی خود اطلاع داده است که در صورت تکرار ماجرای توهین به قرآن کریم، روابط دیپلماتیک خود را قطع می کند لذا به دنبال تکرار این حادثه دستور اخراج سفیر سوئد را صادر کرد.

امروز «سلوان مومیکا» بار دیگر در حرکتی موهن و اسلام ستیزانه، اقدام به پاره و لگد کردن این کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم کرد.

پربیننده ترین خبرها