سوئد خشم مسلمانان جهان را برانگیخت/ چرا سوئد توهین به مقدسات اسلامی را ادامه می دهد؟

سوئد خشم مسلمانان جهان را برانگیخت/ چرا سوئد توهین به مقدسات اسلامی را ادامه می دهد؟
جمعه 30 تير 1402 - 13:23

سوئد مجدداً به یک دیوانه افراطی اجازه داد تا قرآن کریم را در استکهلم، پایتخت این کشور بسوزاند که خشم همه مسلمانان را برانگیخت.

العالم - جهان اسلام

دکتر محمد مرتضی، محقق دانشگاه در زمینه مسائل سیاسی گفت: دو سال است که در سوئد جنبشی علیه مسلمانان به راه افتاده است.

وی افزود: برخی از افراط گرایان در غرب با اتهامات بی اساس، مسلمانان را برای اهداف از پیش اعلام شده همچون «تحریف اسلام» و خشونت آمیز توصیف کردن آن، مورد هدف قرار داده اند.

مرتضی ادامه داد : اروپا از ترس گسترش دین اسلام و با هدف دامن زدن به نزاع دینی، اسلام را به عنوان دین خشونت و تروریسم معرفی می کند و نوعی وسواس روانی نسبت به دین اسلام ایجاد می کند که اکنون به شدت در جهان و در بین غیر مسلمانان، در حال گسترش است.

شیخ عقیل الکاظمی، محقق سیاسی نیز گفت: «این اولین بار و آخرین بار نیست که در اروپا نسبت به مقدسات مسلمانان اهانت می شود.»

وی افزود: حمله به اسلام پس از حوادث 11 سپتامبر از طریق آزار و اذیت مسلمانان و اخراج آنها از کشورهای غربی آغاز شد و به علت ترس از گسترش این دین ، اقدام به تخریب ارزش های انسانی کردند و تلاش رژیم های غربی که خواهان رواج همجنس گرایی، رباخواری، تحقیر انسانیت، اسارت روح انسان ها و بسیاری دیگر از ارزش های غیر انسانی هستند، آغاز شد.

شیخ عقیل الکاظمی با تأکید بر اینکه رژیم های غربی در صدد تحریف چهره و فرهنگ اسلام هستند، خاطرنشان کرد: «سفیه اهانت کننده به قرآن هیچ تفاوتی با سلمان رشدی، سفیه پیش از خود ندارد و هر دو توسط حاکمان غربی که از خطر اسلام می ترسند و نمی خواهند گسترش یابد، اجیر شده اند.

وی تصریح کرد: توهین به قرآن کریم، ممنوعیت حجاب در فرانسه و ترسیم کاریکاتور، همه اقداماتی دردناک است که غرب انجام می دهد و به خوبی می داند که مسلمانان به دلیل احترام به مقدسات موجود در همه ادیان و کتب آسمانی، اقدام مشابه (در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم) انجام نمی دهند.»

پربیننده ترین خبرها