هتک حرمت قرآن کریم؛ بیداری مسلمانان و شکست فتنه گری مذهبی

هتک حرمت قرآن کریم؛ بیداری مسلمانان و شکست فتنه گری مذهبی
شنبه 31 تير 1402 - 09:40

در ابتدا باید تاکید کنیم که دولت سوئد نه تنها مسئول اقدامات زشتی همچون سوزاندن قرآن و اهانت به کتاب مقدس و آسمانی مسلمانان در کشورش است بلکه باید این کشور را شریک مستقیم در ارتکاب این جرم دانست، چرا که با صدور مجوز رسمی به بهانه آزادی بیان اجازه انجام این کار را به عاملانش داده است.

العالم-اروپا

مسلمانان جهان نباید صرفا عاملان این جرم (مثل سلوان مومیکای نادان) را مقصر بدانند، زیرا آنها صرفا ابزار مورد استفاده مجرم واقعی هستند که همانا دولت سوئد است.

«سلوان مومیکا» فردی که در نخستین روز تعطیلات عید قربان اقدام به آتش‌زدن قرآن کریم کرده بود، روز پنجشنبه (29 تیر ماه ) نیز دوباره تحت حمایت پلیس سوئد با هتک حرمت قرآن کریم، به پاره و لگد کردن صفحات این کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم مبادرت کرد.

درحالی که عاملان اصلی این عمل هتاکانه تلاش کردند مومیکای نادان را در مرکز توجه دیگران قرار دهند تا اهداف خود برای ایجاد فتنه های مذهبی را تحقق بخشند، ولی به لطف بیداری مسلمانان و مسیحی ها این نقشه با شکست مواجه شد. این فرد نادان حتی نماینده خودش هم نیست و از گفتار و رفتارش می توان این را دریافت که صرفا ابزاری در دست دیگران است.

با بروز رفتارهای متعدد و شنیع مومیکا که یکی پس از دیگری از او سر می زند، می توان به برخی اهداف حکومت سوئد پی برد. ابتدا از او خواستند که قرآن را آتش بزند و در مرحله بعدی، پرچم عراق را نیز به آن افزودند. بدون شک به این فهرست موارد دیگر نیز اضافه خواهد شد تا هدف این حکومت برای ایجاد فتنه در یک ملت و همچنین در جوامع عربی و اسلامی تحقق یابد. البته باید گفت که اینها هرگز به اهداف خود دست نخواهند یافت و مسلمانان، مسیحی ها، اقلیت های دینی و نژادی در منطقه ما این اجازه را به رژیم صهیونیستی، آمریکا و جهان غرب نخواهند داد.

حال برای خنثی کردن نقشه صهیونیست ها که به دست سوئدی ها به احمقانه ترین شکل اجرا شده و برای بازدارندگی در مقابل تکرار این عمل شنیع آن هم به بهانه آزادی بیان، ملت های عربی و اسلامی باید به دولت های خود فشار بیاورند تا سفیران سوئد را اخراج کرده و سفیران خود را از سوئد فرا بخوانند، همان کاری که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نیز همه را به آن دعوت کرده است.

در همین ارتباط دولت عراق فعالیت شرکت مخابراتی اریکسون سوئد را تعلیق کرد که اقدام بسیار مهمی به شمار می رود. اگر همه دولت های عربی و اسلامی و حتی دولت های دیگر نیز همین راه را در پیش بگیرند مقامات سوئد دست از چنین اقدامات کورکورانه ای برای تامین منافع رژیم صهیونیستی برمی دارند و از ایجاد تنش علیه دو میلیارد انسان و تفرقه افکنی میان ملت ها با هدف خدمت به رژیم صهیونیستی آن هم به وسیله فردی بیمار و ابله مثل مومیکا پشیمان خواهند شد.

پربیننده ترین خبرها