در گفت وگو با العالم؛

کارشناس عراقی: غربی ها می خواهند چهره اسلام را مخدوش کنند

شنبه 31 تير 1402 - 18:43

یک پژوهشگر اسلامی عراقی تاکید کرد که رژیم های سیاسی در غرب در تلاش هستند تا با تخریب ارزش ها و آرمان های انسانی از جمله تحریف چهره و فرهنگ اسلام، فرهنگ منحط و از هم فروپاشیده خود را جایگزین آن کنند.

العالم _ عراق

شیخ عقیل الکاظمی پژوهشگر اسلامی عراقی، در گفت و گو با شبکه خبری العالم خاطرنشان کرد، قرآن کریم و مقدسات مسلمانان مدتی است که به طور بی سابقه مورد اهانت قرار گرفته اند، البته این اهانت ها نه اولین بار است و نه آخرین بار.

وی افزود: به ویژه پس از حملات 11 سپتامبر در ایالات متحده آمریکا، آزار و اذیت، اخراج و بازداشت مسلمانان در جهان غرب به دلیل ترس از افزایش تعداد مسلمانان در برخی از این کشورها افزایش یافت.

این کارشناس امور اسلامی تصریح کرد: رژیم های سیاسی در غرب امروزه در صدد تخریب ارزش ها و آرمان های انسانی هستند و در مقابل اموری ضد ارزشی مانند معاملات ربوی، همجنس گرایی و انحلال خانواده را ترویج می کنند که نه تنها اسلام، بلکه ادیان دیگر نیز چنین اعمالی را ممنوع کرده اند.

وی تاکید کرد: غربی ها تلاش می کنند چهره و فرهنگ اسلام را مخدوش کنند تا فرهنگ منحط و از هم فروپاشیده خود را جایگزین آن کنند.

شیخ عقیل الکاظمی گفت: این فرد ابلهی که به تازگی به قرآن اهانت کرده، مانند سلمان رشدی در دهه هشتاد و دیگرانی است که به قرآن و پیامبر اکرم و نمادهای مسلمانان توهین کردند. این فرد را دستگاه حاکمه در غرب اجیر کرده است زیرا از گسترش اسلام و ارزش های اسلامی هراسان است و نمی خواهد اسلام در غرب گسترش یابد.

وی با اشاره به اینکه اهانت ها از کارتون، کلیپ و همچنین ممنوعیت حجاب در فرانسه و توهین به قرآن در سوئد و دانمارک آغاز شد، تاکید کرد که این ها اقداماتی بسیار شنیع هستند هرچند ما مسلمانان مانند آنها نیستیم و به کتاب های آسمانی احترام می گذاریم.

وی با تاکید بر اینکه توهین به ارزش های انسانی و دینی به بهانه آزادی عقیده صورت می گیرد، تصریح کرد: در غرب می بینیم که حتی گاه به نمادهای کلیسا نیز ​​توهین و آنها را به شکلی بسیار بد معرفی می کنند در حالی که چنین اقداماتی مخالف ارزش ها و آرمان های نه تنها دینی بلکه انسانی هستند زیرا آنها می خواهند فساد را در همه جوامع به ویژه در جوامع ما گسترش دهند.

پربیننده ترین خبرها