رئیس‌جمهور عراق: دولت‌های غربی تنفرپراکنی دینی را متوقف کنند

رئیس‌جمهور عراق: دولت‌های غربی تنفرپراکنی دینی را متوقف کنند
شنبه 31 تير 1402 - 16:47

رئیس جمهور عراق با بیان اینکه بعد از اهانت‌ به اعتقادات مسلمانان، مردم عراق حق دارند خشم خودشان را ابراز کنند، از دولت‌های غربی خواست که تنفرپراکنی دینی را متوقف کنند.

العالم - عراق

«عبداللطیف رشید» رئیس جمهور عراق، بعدازظهر امروز (شنبه)، در خصوص واکنش مردم این کشور به هتک حرمت قرآن کریم بیانیه‌ای صادر کرد.

طبق گزارش دفتر روابط عمومی ریاست جمهوری عراقی، عبداللطیف رشید گفت: «در شرایطی که هجمه معصیبت‌بار به قرآن کریم و جریحه‌دار کردن احساسات مسلمانان را محکوم می‌کنیم، از سازمان‌های بین‌المللی و دولت‌های غربی می‌خواهیم اقدامات تحریک‌آمیز و تنفرپراکنی‌ها با هربهانه‌ای را متوقف کنند.»

رئیس جمهور عراق اضافه کرد: «ما از شهروندان عزیز، احزاب سیاسی، فعالان دینی و اجتماعی می‌خواهیم احتیاط کنند و در دام نقشه‌ فتنه‌‌انگیزانه‌ای که توسط شخصیت‌ها و احزاب انتقام‌جو و کینه‌توز در کشورهای غربی تدارک دیده شده، نیفتند؛ افرادی که از قوانین خود برای اجرای اهداف مشکوکشان علیه عراق و مردمش سواستفاده می‌کنند.»

وی همچنین اشاره کرد: «تسلسل زمانی رویدادها حکایت از هدفدار بودن [این برنامه دارد] که می‌خواهد تنها باعث تحریک مردم عراق شود و کشورمان را به عنوان یک کشور غیرامن برای هیأت دیپلماتیک خارجی جلوه دهد.»

عبداللطیف رشید در پایان تاکید کرد که مردم عراق و احزاب سیاسی این کشور از این حق برخوردارند که در قبال هجمه‌های صورت گرفته علیه اعتقاداتشان خشمشان را ابراز کنند مشروط بر اینکه به کشورشان و آن دسته از شهروندان عراقی که در خارج از کشور مقیم هستند، آسیب نرسانند.

این بیانیه پس از آن صادر شده است که عده‌ای از شهروندان عراقی، صبح امروز، در پی هتک حرمت مجدد قرآن کریم در اروپا قصد حمله به سفارت دانمارک را داشتند.

به گزارش فارس، در پی اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم و کپنهاگ، ده‌ها نفر از شهروندان عراقی، بامداد امروز، در منطقه سبز بغداد تجمع اعتراضی برپا کردند. تجمع‌کنندگان که خود را برای حمله به سفارت دانمارک آماده می‌کردند، با حضور نیروهای امنیتی متفرق شدند. قرآن کریم در هفته‌های اخیر سه بار در دانمارک و سوئد مورد اهانت قرار گرفت.

پربیننده ترین خبرها