درپی به آتش کشیده شدن سفارت سوئد؛

رئیس پلیس حفاظت از سفارتخانه‌ها در عراق برکنار شد

رئیس پلیس حفاظت از سفارتخانه‌ها در عراق برکنار شد
شنبه 31 تير 1402 - 20:35

در پی به آتش کشیده شدن ساختمان سفارت سوئد در بغداد منابع خبری امروز (شنبه) از برکناری رئیس پلیس حفاظت از سفارتخانه‌های خارجی در این کشور خبر دادند.

العالم - عراق

یک منبع امنیتی عراقی به خبرگزاری «اسپوتنیک» اعلام کرد: سرلشکر حسن شوکت رئیس پلیس حفاظت از سفارتخانه‌های خارجی از سمت خود برکنار شد و مشتاق الحمیری جایگزین وی شد.

این منبع امنیتی عراقی در این باره گفت که این تصمیم، در پی به آتش کشیده شدن ساختمان سفارت سوئد در بغداد در پی اهانت به قرآن کریم در این کشور اتخاذ شده است.

پیش از این نیز به دنبال به آتش کشیده شدن سفارت سوئد در بغداد در اعتراض به اهانت به قرآن کریم، ریاست جمهوری عراق نسبت به تلاش‌ها با هدف ناامن جلوه دادن این کشور برای هیات‌های دیپلماتیک هشدار داد.

ریاست جمهوری عراق هشدار داد که تکرار این اقدامات تحریک‌آمیز بیانگر هدف نهفته پشت آن برای ناامن جلوه دادن کشور برای هیات‌های دیپلماتیک و در نتیجه آن متضرر شدن عراقی‌ها است.

در ادامه این بیانیه آمده است: از شهروندان و احزاب سیاسی، اجتماعی و مذهبی درخواست می‌کنیم به فتنه تدارک دیده شده توسط شخصیت‌های ساکن کشورهای غربی کشیده نشوند.

این بیانیه پس از آن صادر شده است که صدها معترض سحرگاه پنجشنبه در اعتراض به احتمال سوزاندن مجدد قرآن در سوئد در مقابل سفارت عراق در استکلهم، به سفارت سوئد در مرکز بغداد یورش بردند و با بالا رفتن از دیوارهای سفارت، آن را به آتش کشیدند.

به گزارش ایرنا، سفارت سوئد در عراق روز پنجشنبه و ساعاتی بعد از حمله برخی افراد به این سفارتخانه، اعلام کرد که تمام فعالیت های خود را در بغداد تا اطلاع ثانوی تعطیل می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها