هشتگ «قرآن کریم» ترند برتر شبکه‌های اجتماعی عربی شد

هشتگ «قرآن کریم» ترند برتر شبکه‌های اجتماعی عربی شد
شنبه 31 تير 1402 - 19:12

امروز شنبه و پس از هتک حرمت ساخت مقدس قرآن کریم در دانمارک، هشتگ «القرآن_الکریم» در کنار هشتگ‌های دیگری از جمله «المصحف_الشریف» و «نحمی قرآننا بدمائنا» (با خون خود از قرآن پاسداری می کنیم) در صدر هشتگ‌های شبکه‌های اجتماعی عربی قرار گرفت و ترند شد.

العالم - جهان اسلام

اهانت به قرآن کریم در سوئد و پس از آن در دانمارک واکنش قوی کشورهای عربی و اسلامی را به همراه داشته است و تجمع‌های اعتراضی نیز در چندین کشور در محکومیت این اقدام موهن برگزار و چند کشور نیز سفیران سوئد را احضار و نامه اعتراض آمیز به آنها تحویل دادند.

همچنین مسلمانان و شهروندان کشورهای اسلامی خواهان تحریم اقتصادی و سیاسی کشورهای حامی اهانت به قرآن کریم از جمله سوئد و دانمارک شدند.

محکومیت اهانت به قرآن کریم در شبکه‌های اجتماعی عربی نیز گسترده بوده و یک حساب کاربری تحت عنوان "أصیلYF۱۶" در این باره نوشت: قرآن کریم برای ما به عنوان یک مسلمان بسیار گرانبها است و کسی که به آن توهین می‌کند یا آن را به آتش می‌کشد، دشمن ماست.

این کاربر فعال در توییتر همچنین خواستار تحریم کالاهای ساخت کشورهای اهانت کننده به قرآن و مسلمانان و بستن سفارتخانه‌های آنها در کشورهای عربی و اسلامی شده است.

کاربر دیگری به نام "أمنة محمود" اعلام کرده است: ما درباره ایمان و یکپارچگی‌مان با کسی تعارف نداریم و هیچ وجه نمی‌توان در مورد تخلفات سوئد و اهانت به قرآن سکوت کرد و به همین دلیل کشورها باید به شدت با این کشور برخورد کنند.

یک فعال دیگر تأکید کرد: "سوزاندن قرآن یکی از اهداف آنها ازجمله ضربه زدن به حرمت قرآن در قلب مسلمانان و خسته کردن امت اسلام برای بی‌توجهی به اهانت‌ها به مقدسات و نمادهای مذهبی و دینی‌شان است.

کاربر دیگری تحت عنوان "Layal H. Mansour ||| #الإستقامة_نهجاً" نیز خاطرنشان کرده است: ما با جان، قلب، خون و تک تک اعضای بدنمان از قرآن حفاظت می‌کنیم.

کاربر دیگری نیز در حسایب کاربری تحت عنوان "‏فاطِمٰ" نوشت:‌ما با تک تک اعضای بدنمان از این قرآن محافظت خواهیم کرد.

یک فعال دیگر به نام "abbas amrullah" توییت کرد: شعارها و فریادهای پیروزی برای قرآن کریم و اسلام از مراسمات حسینی بحرین که در آن همیشه ما را به شرک، کفر و اهانت به قرآن متهم کرده‌اند، بلند شده است.

کاربر دیگری بهنام زهراء السید" در توییت خود خطاب به دشمنان قرآن و اسلام با ذکر آیه ای نوشت: با وجود همه تلاش ها و هزینه هایتان، نور خداوند ادامه دارد و کتاب الهی باقی خواهد ماند.

حساب "الملتقی المقاوم" نیز سخنان اخیر دبیرکل حزب الله لبنان درخصوص دعوت به قرائت گروهی در مجالس انس با قرآن کریم را باز نشر داد و به نقل از سید حسن نصرالله نوشت: باید همه جهان ببیند که وقتی به قرآن ما تعرض می شود، چگونه از آن حفاظت و پاسداری می کنیم و آن را می خوانیم.

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها