تجمع مسلمانان انگلیس در اعتراض به اهانت به قرآن کریم در برابر سفارت سوئد +فیلم

يکشنبه 1 مرداد 1402 - 12:44

مسلمانان انگلیس در اعتراض به اقدام دولت سوئد در مجاز کردن اهانت به قرآن کریم در برابر سفارت این کشور در لندن تجمع کردند.

العالم - اروپا

شرکت کنندگان در این تجمع قرآن کریم را بالای سر گرفته و نفرت پراکنی بر اساس دین و مذهب را محکوم کردند؛ ده ها تن از شهروندان انگلیسی در برابر سفارت سوئد در لندن دراعتراض به اقدام دولت این کشور به مجاز کردن اهانت به قرآن کریم به بهانه آزادی بیان را تجمع کردند.

صاحب الحکیم، سفیر صلح بین الملل و حقوق بشر در انگلیس در این تجمع گفت: "ما در غم و خشم مسلمانان و جهان عرب به خاطر اقدام دولت سوئد به دادن اجازه به شخصی مشکوک برای آتش زدن قرآن کریم، شریک هستیم. این کار نقض آزادی و حقوق بشر است".

مهناز بهاجی، کارشناس رسانه به شبکه خبری العالم گفت: "من در اینجا از کتاب خدا دفاع می کنم و این را زندگی و وظیفه خود می دانم و پیام من به مسلمانان این است که تا می توانند با هم متحد باشند و برای وحدت بین مسلمانان تلاش کنند".

شرکت کنندگان در این تجمع با سردادن شعارهایی خواستار توقف هتک حرمت اعتقادات مسلمانان و بی احترامی به همه ادیان و مقدسات شدند و تأکید کردند که این کارها هیچ ربطی به آزادی بیان ندارد."

شایان ذکر است که وزارت خارجه انگلیس با صدور بیانیه ای اتش زدن قرآن کریم در سوئد را محکوم کرده و آن را اهانت بزرگی به مسلمانان در سراسر جهان دانست.

آتش زدن قرآن کریم، موجی از خشم در میان مسلمانان و غیر مسلمانان ایجاد کرده است و همه به اتفاق این حرکت را نژادپرستانه و غیر اخلاقی دانستند و گفتند که این رفتارها، همه تلاش های جاری برای پیشبرد فرهنگ گفتگوی بین تمدنها و احترام به ادیان و همزیستی مسالمت آمیز را خنثی کرده و باعث ترویج نفرت می شوند.

پربیننده ترین خبرها