گزارش العالم از اوضاع متشنج رژیم صهیونیستی در آستانه راگیری اصلاحات قضایی

دوشنبه 2 مرداد 1402 - 12:47

خبرنگار العالم در رام الله گزارش داد: نشست کنیست رژیم صهیونیستی (پارلمان) قرار است در ساعات آینده برگزار شود اما تا این لحظه همچنان مذاکرات فشرده ای برای دستیابی به توافق قبل از رای گیری در قرائت دوم و سوم در مورد لایحه بحث برانگیز اصلاحات قضایی داخل محافل رژیم اشغالگر ادامه دارد.

العالم _ فلسطین اشغالی

فارس صرفندی خبرنگار العالم در فلسطین گزارش داد: خیابان های تل آویو، قدس اشغالی، حیفا و یافا از صبح امروز (دوشنبه) با حضور هزاران معترض به طرح اصلاحات قضایی، متشنج و ناآرام است. این در حالی است که راست افراطی در اسرائیل از طرفداران خود خواسته است به خیابان ها بریزند تا از این طرح در برابر خیل معترضان و مخالفان حمایت کنند.

خبرنگار خاطرنشان کرد که جدیت مواضع راست افراطی به رغم اعتراضات گسترده برای نهایی کردن اصلاحات قضایی موید این مسئله است که به نظر می رسد نتانیاهو حاضر است اسرائیل را برای منافع شخصی خود، به سمت نابودی بکشاند.

به گزارش خبرنگار العالم، نبرد کنونی در رژیم اسرائیل، بر سر یک قانون عادی نیست، بلکه بر سر ماندن در قدرت است.

اعتراضاتفارس صرفندی خاطرنشان کرد که راست افراطی امید خود را به بازگشت به قدرت جز از طریق این اصلاحات از دست داده است و به همین علت حاضر است خود را برای تصویب آن در پارلمان به آب و آتش بزند.

قرار است که کنست اسرائیل (پارلمان) پس از رای گیری در اولین قرائت این طرح در یازدهم ماه جاری، امروز (دوشنبه) به لایحه محدود کننده اختیارات دیوان عالی رأی دهد.

این در حالی است که ده ها هزار معترض در آستانه رأی گیری اصلاحات قضایی در تل آویو و قدس اشغالی تجمع کرده اند.

یک نظرسنجی منتشر شده توسط یک سازمان غیرانتفاعی در سرزمین های اشغالی نشان داده است که حدود 70 درصد از شرکت‌های نوپا به دلیل بحران اصلاحات قضایی که دولت برای تصویب آن تلاش می‌کند، اقداماتی را برای انتقال برخی از مشاغل خود به خارج از اسرائیل انجام داده‌اند.

پربیننده ترین خبرها