نتانیاهو بیمارستان را برای حضور در رای‌گیری پارلمان درباره اصلاحات قضایی ترک کرد

نتانیاهو بیمارستان را برای حضور در رای‌گیری پارلمان درباره اصلاحات قضایی ترک کرد
دوشنبه 2 مرداد 1402 - 11:07

کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) امروز (دوشنبه) قرار است قرائت نهایی لایحه اصلاح قانونی را پشت سر بگذارد که در صورت تصویب، بسیاری از اختیارات دادگاه‌ها را برای تقابل با تصمیمات کابینه و وزرا سلب می‌کند.

العالم ـ‌ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش رویترز، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه پیش از نخستین رای‌گیری نهایی در پارلمان برای تصویب بحث‌برانگیز اصلاحات قضایی از بیمارستان مرخص شد؛ اصلاحاتی که کابینه ملی-‌مذهبی او به شدت به دنبال تصویب آنها است.

نتانیاهو اعلام کرده که در جلسه سرنوشت ساز امروز کنست حضور خواهد یافت.
شاهدان کاروان نتانیاهو را دیدند که از مرکز پزشکی شبا در نزدیکی تل‌آویو خارج می‌شد. نتانیاهو اواخر روز شنبه بستری شد زیرا پزشکان عارضه اختلال ضربان قلب را برای او تشخیص دادند. او در نهایت با دریافت یک ضربان‌ساز بیمارستان را ترک کرد. دفتر نتانیاهو و مرکز شبا نیز گفتند که او مرخص شده است.
روز دوشنبه، کنست قرار است قرائت نهایی لایحه اصلاح قانونی را پشت سر بگذارد که هم‌اکنون به دیوان عالی امکان می‌دهد تصمیمات اتخاذ شده توسط کابینه و وزرا که «غیر معقول» می‌داند، لغو کند.
این لایحه در صورت تصویب - که احتمال دارد با توجه به اکثریت پارلمانی کابینه ا‌یتلافی نتانیاهو به سرانجام برسد، نخستین بسته از مجموعه اصلاحاتی خواهد بود که نخست‌وزیر با ادعای ایجاد توازن بین کابینه و دادگاه‌ها دنبال می‌کند، اما منتقدان او آن را به عنوان یک عامل مهار کننده استقلال قضایی می‌دانند.

پربیننده ترین خبرها