وزیر خارجه ارمنستان: ایران برای ما همواره دوستی منحصر به فرد بوده و خواهد بود

وزیر خارجه ارمنستان: ایران برای ما همواره دوستی منحصر به فرد بوده و خواهد بود
دوشنبه 2 مرداد 1402 - 16:33

وزیر امور خارجه ارمنستان ضمن تکرار دعوت پاشینیان از رئیسی برای سفر به ایروان گفت: جمهوری اسلامی ایران برای ما همواره دوستی منحصر به فرد بوده و خواهد بود.

العالم - آسیا

«آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان که امروز (دوشنبه) دوم مرداد ماه به تهران سفر کرده، پس از دیدار و گفت‌وگو با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و همچنین دیدار با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نشست خبری در محل وزارت امور خارجه به همراه امیرعبداللهیان به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در تهران و مهمان‌نوازی همتای ایرانی و گفت‌وگوی سازنده‌اش با امیرعبداللهیان گفت: برای جامعه ارمنی روابط تاریخی غنی با کشور دوست و برادر ایران از اهمیت برخوردار است. ایران برای ما همواره دوستی منحصر به فرد بوده و خواهد بود، به خصوص در غلبه با چالش‌های موجود.

وزیر خارجه ارمنستان اظهار داشت: روابط بدون افت و خیز دو کشور به واسطه تلاش‌های مشترک در جهت پیشرفت پویا گام برمی‌دارد که بیانگر افق جدیدی در همکاری‌های دو کشور است.

میرزویان اقدامات صورت گرفته برای تعامل بین مجالس دو کشور را مهم خواند و افزود: امروز بر ضرورت برقراری ثبات و امنیت در قفقاز جنوبی تأکید کردیم و همکارم را در جهت روند عادی سازی روابط آذربایجان و ارمنستان قرار دادم.

وی گفت: اعلامیه آلماتی و مفاد آن برای ما نقش محوری دارد و تضمین امنیت مرز بر پایه تمامیت ارضی برای ما مهم است. تشکیل مکانیسم بین‌المللی پایدار برای گفت‌وگوها با باکو برای ما از اهمیت برخوردار است.

میرزویان خاطرنشان کرد: آذربایجان به جای گفت‌وگو با مردم قره باغ سیاست پاکسازی قومی را در دستورکار قرار داده است.

وزیر خارجه ارمنستان افزود: آذربایجان از ۱۵ ژوئن اقدام به توقف ارسال مواد غذایی و انتقال بیماران به ارمنستان کرده‌ است. وضعیت بحران انسانی در قره باغ حاکم است و نقش فاحش ضوابط بین‌المللی بشردوستانه و خلاف اعلامیه سه جانبه نوامبر است.

میرزویان خاطرنشان کرد: ارمنستان تمایل شدید به رفع انسداد زیرساخت‌ها دارد و معتقد است رفع انسداد آنها بر پایه حق حاکمیت کشورها و اصول عمل متقابل و تساوی باید باشد.

وی گفت: از مواضع مشخص جمهوری اسلامی ایران در رابطه با تمامیت ارضی ارمنستان قدردانی می‌کنیم. مایلم بر عزم سیاسی و آمادگی رهبران بلندپایه ارمنستان را برای تعمیق و توسعه روابط با ایران بر پایه منافع و احترام متقابل تأکید کنم.

میرزویان از امیرعبداللهیان دعوت کرد که به ایروان سفر کند.

وزیر خارجه ارمنستان دعوت نخست وزیر ارمنستان از آیت‌الله رئیسی برای سفر به ایروان را تکرار کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها