گزارش العالم؛

راهپیمایی گسترده در صنعا در حمایت از قرآن کریم/ مردم یمن خواستار تحریم کالاهای سوئد و دانمارک شدند

دوشنبه 2 مرداد 1402 - 19:13

یمنی ها در رد جنایت هتک حرمت قرآن کریم و برای اعلام حمایت از این کتاب آسمانی، راهپیمایی گسترده ای در صنعا، پایتخت این کشور برگزار کردند.

العالم - یمن

«علی الذهب» خبرنگار العالم در یمن گفت: تظاهرکنندگان خشمگین اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد و دانمارک را به شدت محکوم کردند.

وی افزود: شرکت کنندگان در این راهپیمایی از دولت‌های سوئد و دانمارک خواستند از مسلمانان عذرخواهی کنند و از اعطای مجدد مجوز بی حرمتی به قرآن کریم خودداری کنند. آنها همچنین از کشورهای اسلامی و پارلمان های اسلامی خواستند با برگزاری کنفرانس‌ها و توافق بر سر سیاست‌های مشخص برای پاسخ به توهین‌ به کتاب خدا، از قرآن کریم حمایت کنند و از کشورهایی که سفیران سوئد را اخراج کردند، الگوبرداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم یمن بر لزوم اتخاذ موضع قاطع در برابر کسانی که به ساحت مقدس قران کریم بی احترامی کردند، اتخاذ کنند.

این راهپیمایی با صدور بیانیه ای خاتمه یافت، در این بیانیه آمده است: "جنایات مکرر بی حرمتی به قرآن کریم در سوئد و دانمارک، بسیار شنیع هستند و لابی خبیث یهودی عامل آن است و حکومت ‌های غربی از آنها تبعیت می ‌کنند.

دولت‌های غربی پذیرفته‌اند که ابزار دست صهیونیسم جهانی باشند که به دنبال گسترش انواع فساد در جهان است، این در حالی است که قرآن سوزی کذب ادعای غرب درباره دمکراسی و آزادی بیان را ثابت کرد.

توقف اعطای مجوز هتک حرمت قرآن از سوی دولت‌های سوئد و دانمارک کافی نیست، بلکه باید از مسلمانان عذرخواهی کرده و به عدم صدور مجوز قرآن سوزی در آینده متعهد باشند.

کشورهای اسلامی باید اجلاسی فوق العاده برای اعلام حمایت از قرآن کریم برگزار و در آن درباره ترسیم سیاست‌های مشخص برای پاسخ به دولت‌هایی که به کتاب خدا توهین می‌کنند، توافق کنند.

ملت‌های اسلامی باید کالاهای سوئدی و دانمارکی و هر کشوری که قصد بی حرمتی به قرآن یا توهین به مقدسات اسلامی را دارد، تحریم کنند.

از کشورهای عربی و اسلامی که سفیر سوئد را اخراج کردند، تشکر و قدردانی می شود. بقیه کشورهای اسلامی نیز باید همین مسیر را در زمینه قطع روابط با سوئد و دانمارک را در پیش بگیرند.

پارلمان های اسلامی باید قوانینی الزام آور برای حمایت از قرآن کریم تصویب کنند".

پربیننده ترین خبرها