رونمایی از موشک رادارگریز ابو مهدی+ فیلم

سه شنبه 3 مرداد 1402 - 14:41

وزارت دفاع ایران خط تولید موشک شهید ابومهدی المهندس را افتتاح کرده و آن را به نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحویل داد.

العالم - ایران

موشک ابومهدی، موشک کروز دریایی ایرانی است که توسط پژوهشگران و تولیدکنندگان ایرانی در مؤسسه صنایع هوافضای وزارت دفاع ساخته شد و پس از آغاز تولید انبوه به نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحویل گردید.

موشک ابو مهدی قابلیت شلیک از انواع حامل‌های متحرک و ثابت و تخریب انواع شناور از جمله کشتی های جنگی و ناو را دارد و سامانه هدایت و ناوبری این موشک قابلیت به‌روزرسانی موقعیت نهایی هدف را در طول پرواز داراست.

سامانه پرتاب موشک ابومهدی قابلیت آماده‌سازی و پرتاب در کوتاه‌ترین زمان را دارد و می‌تواند چندین موشک را با فواصل زمانی کوتاه و از مسیرهای مختلف به سمت یک هدف مشخص شلیک کند، به نحوی که این موشک‌ها همزمان به هدف مورد نظر برخورد کنند . علاوه بر اینکه از قدرت تخریب بالایی در فاصله هزار کیلومتری برخوردار است.

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز (سه‌شنبه، ۳ مرداد ماه) در آیین الحاق موشک ابومهدی به نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه، گفت: "وزارت دفاع ایران در چارچوب دکترین دفاعی کشور و ارتقای سطح توانمندی های موشکی و پدافند هوایی، سامانه کروز دوربرد ابو مهدی را به نیروهای دریایی ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحویل داد.

وی افزود: این سامانه دارای ویژگی‌های خاصی است؛ از جمله برد یک‌هزار کیلومتری که محدوده دفاع دریایی ما را نسبت به گذشته چندین برابر افزایش خواهد داد و این نکته بسیار مهم است.

موشک ابو مهدی قابلیت پرواز در ارتفاع پست را دارا بوده و از قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک دشمن، رادارگریزی و از هوش مصنوعی در نرم‌افزار طراحی مسیر پروازی بهره می‌برد.

سردار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی ارتش هم در این آیین گفت: یکی از توانمندی‌های این موشک، دورسازی دشمنان از سواحل کشورمان است. این موشک علاوه بر توان شلیک از عمق، دارای سیکر دوگان است و قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک را داراست. این موشک به نام شهید مظلومی نامگذاری شده است که به دست آمریکایی ها به شهادت رسیده و ما امیدواریم با همین موشک انتقام او را بگیریم.

دریادار حمزه‌علی کاویانی جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش هم گفت: الحاق این موشک به سبد موشک‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، قدرت بازدارندگی و قدرت دفاعی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران را در عمق تکمیل می‌کند.

گفتنی است ایران در طول سالهای گذشته صنایع دفاعی خود را تقویت کرده است و الحاق موشک ابو مهدی، روند ارتقای قدرت تسلیحاتی ایران در دریا را تسریع خواهد کرد و نیروهای مسلح ایران با تکیه بر توانمندی های خود، به عالی ترین سطح از آمادگی دفاعی خواهد رسید.

پربیننده ترین خبرها